"Büyükannem nasıl?"

Çeviri:Wie geht es meiner Großmutter?

April 28, 2018

5 Yorum
Tartışma kilitli.


gldwZP

Meiner ile meinem arasındaki fark anlatılabilirmi değilse zamana mı bırakalım


SteffiBookworm

Burada bir tablo var:
http://almancam.com/habergoster.asp?id=176
Dikkat et: bu tabloda "euer" için hata var, başka tablo orada:
http://longua.org/possessivartikel.euer.php

eine Großmutter (dişil)
meine Großmutter (dişil, sahiplik zamir, Nominativ)
meiner Großmutter (dişil, sahiplik zamir, Dativ)

ein Großvater (eril)
mein Großvater (eril, sahiplik zamir, Nominativ)
meinem Großvater (eril, sahiplik zamir, Dativ)


SteffiBookworm

Cümle yapısı nedeniyle "es geht xxx gut / schlecht"
Özne : Es
Fiil : geht
Nesne : dativ hali - bu örnekte büyükannem
Nominativ: Meine Großmutter
Dativ: Meiner Großmutter

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.