"Büyükannem nasıl?"

Çeviri:Wie geht es meiner Großmutter?

6 ay önce

4 Yorum


gldwZP
gldwZP

Meiner ile meinem arasındaki fark anlatılabilirmi değilse zamana mı bırakalım

6 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Burada bir tablo var:
http://almancam.com/habergoster.asp?id=176
Dikkat et: bu tabloda "euer" için hata var, başka tablo orada:
http://longua.org/possessivartikel.euer.php

eine Großmutter (dişil)
meine Großmutter (dişil, sahiplik zamir, Nominativ)
meiner Großmutter (dişil, sahiplik zamir, Dativ)

ein Großvater (eril)
mein Großvater (eril, sahiplik zamir, Nominativ)
meinem Großvater (eril, sahiplik zamir, Dativ)

6 ay önce

MuslumEsma
MuslumEsma

neden dativ

3 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Cümle yapısı nedeniyle "es geht xxx gut / schlecht"
Özne : Es
Fiil : geht
Nesne : dativ hali - bu örnekte büyükannem
Nominativ: Meine Großmutter
Dativ: Meiner Großmutter

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.