"ThedogwasborninApril."

Fordítás:A kutya áprilisban született.

4 éve

11 hozzászólás


bence86

hirtelen nem értem a was miértjét ebben a mondatban. Mert hogy a born már tisztázza hogy született, ebből adódóan annyira nem értem most hogy miért kell kétszer kiemelni hogy was born. valaki?

4 éve

DrBuboBubo

Ahogy a magyarban is lehet szülni és születni, úgy az angolban is van to bear, és to be born. Azzal a különbséggel, hogy a to bear forma angolul formális kifejezés; a hétköznapi nyelvben helyette a to give birth kifejezést használják.

De ha ez nem válasz a kérdésedre, akkor azt mondanám, hogy a born nem ige, az pedig kell egy angol mondatba.

4 éve

bence86

ahham. értem, na így már stimm, köszönöm.

4 éve

Ho_Eva

Ez szerintem szenvedő szerkezet, és befejezett múlt. Szerintetek?

2 éve

karak74

Szenvedő: egyet értek. Befejezett múlt: nem értek egyet. Miért befejezett múlt? Az ige harmadik alakja egy befejezett melléknévi igenév, de azt még birtokolni is kéne a 'have' igével, és akkor lenne befejezett idő. És hogy befejezett milyen idő, azt a 'have' alakja mondja meg. Befejezett jelen (a 'has' a 'have' jelen E/3 alakja.): 'The dog has born in April.' "A kutya áprilisban megszült (lefialt)." Befejezett múlt: 'The dog had born in April.' "A kutya áprilisban megszült (lefialt)." (Nyilván kicsit béna a jelen idejű mondat így magában, de nyelvtanilag helyes.)

1 éve

viktor618322

a kutya áprilisban megszületett. ez jó.

1 éve

karak74

Ez kérdés volt, vagy kijelentés? Ezt válaszoltad? Elfogadta? Ha nem, jelentetted? (Mert hogy szerintem jó a te verziód is. Így ha nem fogadta el, érdemes lenne jelenteni. Bár a magyar mondatod befejezettséget sugall, de a magyarban ez nem határolódik el élesen, így ilyen jellegű hiba nem is lehet.)

1 éve

viktor618322

kijelenő. Ezt írtam. Nem fogadta el. Kinek kell jelenteni? Az ideírás nem jelentés? Nem ismerem a rendszert, nagyon tetszik de nem találok olyan fórumot ahol válaszokat kapok a hülye kérdéseime. Tudtok ilyet? Pl csinálok egy angol- németet is ahol a németül beszélő kategóriában vagyok, de 2 napig tart mire megtalálom hogy a hovakattintásaimmal átlépek, majd egy hét mire visszatalálok az angol-magyarra. Ezért kezd elmenni a kedvem az angol-némettől. Danke für antwort.

1 éve

karak74

Egy-két szó a rendszerről. Minden komment alatt van egy státusz-sor. Az első kis körben levő szám a komment like-dislike értékét mutatja (like mínusz dislike, ami persze lehet negatív is.) Úgy láttam, ha két kommentnek eltérő az értéke, akkor a kissebb értékűt teszi hátrébb. Ha ez nagyon alacsony (-3, vagy alatti) akkor pedig a kommentet rejtetté teszi a gép. A következő fel és le nyilakkal tudsz like-olni és dislikeolni egy kommentet.(De egy ember csak egyszer.) Ez után van egy "válasz gomb" Ez több okból is fontos. Egy, ha ennek segítségével írsz, akkor mindenki tudja, hogy te egy konkrét postra reagáltál, és nem újabb, általános kommentet írtál. Másrészt, ha ezt használod, akkor a rendszer szól az illetőnek, amikor ő bejelentkezik, és így ő hamarabb meglátja a beírásodat. Ez pl. az én esetemre is igaz, vagyis ha a válasszal írtál volna nekem, már hamarabb észrevehettem volna a megjegyzésed. Van két olyan gomb, ami csak a saját postjaidnál jelenik meg, és csak neked. Ez a szerkeszt és a töröl. Használatuk értelemszerű. Van egy "lingot átadása" gomb is, de ez meg épp nem jelenik meg a saját megjegyzéseidnél. Ez arra való, hogy ha egy komment tényleg nagyon, nagyon tetszik, és sokat segített neked, akkor a szerzőjét megjutalmazhatod egy lingottal, ami itt egy virtuális fizetőeszköz. (Készpénzre nem váltható!) Ezzel az illetőt arra buzdítod, hogy legközelebb is legyen szorgalma hasznos dolgokat írni. Vigyázz, ez tényleg átad neki egy lingotot, tehát neked egyel kevesebb lesz. (Neki meg egyel több. Nekem is van több, mint négyszáz, nem is tudok mit kezdeni velük.) Legvégül van egy időpont, hogy (kb) mikor írta a szerzője a kommentet.

Kinek kell jelenteni? Azt én se tudom, hogy kinek. Csak azt, hogy hogyan. A válaszadás után (akár elfogadta, akár nem) bal alul van egy "hiba bejelentése" gomb. Csak nyomd meg, a többire rá fogsz jönni. Az ideírás nem jelentés. Fórumot én se használok, de a kép felső részén középen van egy fórum gomb. Azért tudd, hogy lecke csinálása közben ha átváltasz mondjuk fórumra, a leckét dolgavégezetlenül otthagytad (és nem is írja jóvá neked a rendszer a lecke megcsinálását) és csak újra elölről tudod elkezdeni azt a leckét.

A kis kerek zászló azt jelenti, hogy te elkezdtél egy olyan nyelvű leckét. A mellette levő szám, hogy milyen szintre jutottál abban. Hogy van-e német tanfolyás magyarul beszélőknek, azt nem tudom, de furcsállnám, ha nem lenne. Egyenlőre a neved mellett most azt látom, hogy te nagol tanfolyást csinálsz, és abban eljutottál a tizenegyes szintre. Valamint jelen pillanatban egy napos szériánál tartasz. (Vagyis korábban már nyilván, csináltál leckéket, de megszakíthattad ezt a folyamatot, mert akkor lenullázódott a szériád. És tegnap (vagy ma) megcsináltad a napi limitedet (aminek szintjét be tudod állítani a kép tetején a neved mellett lenyíló beállítások almenüben.)

A nyelvtanról: A megszületett és a született között én a magyarban nem érzek lényegi különbséget. Hogy miért nem fogadta el, az egyrészt rejtély, másodszor is a gép elég unkreatív jószág, csak azt fogadja el, amit megadtak neki jó válaszként. Érdemes lenne jelenteni, mert bár korábban utaltam egy befejezettségre, de arra is, hogy a magyarban ez nem mérvadó. És azért is, mert a fejlesztők a kommenteket nem mindig nézik, de a hibabejelentés külön kategóriaként jelenik meg náluk. Persze ezeket még lektorálják, és csak akkor írják át, (vagy be egy új verziót a jó megoldások közé), ha ők is elfogadják. (És ha van rá lehetőségük. De ez már szoftveres ügy.)

1 éve

malackutya

Nekem a szerkeszt es torol opcio nem jelenik meg, pedig gyakran a komment elkuldese utan szeretnek belejavitani.

6 hónapja

viktor618322

látom a kis kerek zászlókat. Ezek mik? Nem találtam német tanfolyást magyarul beszélőknek. Van ilyen? Hogy tudok német zászlót tenni a nevem mellé?

a válaszokat előre is : Djakujem velmi peknie (a mekcsék lemaradtak :)

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.