1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "What day is tomorrow?"

"What day is tomorrow?"

Çeviri:Yarın günlerden ne?

April 23, 2014

26 Yorum


1joshua1

soru which day is tomorrow diye sorulsa daha iyi olmaz mıydı


Viforvendetta

bu gibi durumlarda "what" kullanıyorlar.
what week,what month. gibi
bunun sebebi "which" olduğu zaman "seçim" e vurgu yapılmasıdır.

"which is longer day or month" = "gün mü ay mı uzundur?"
"which is corect" = "hangisi doğru"


[aktif olmayan kullanıcı]

    Haklısın. What dediğimizde cevap 7 günün dışında birşey de olabilir. Mesela "What day is tomorrow?"a cevap olarak "Tomorrow is Musa's birthday" diyebilirim. "Which" kelimesi cevabın sadece haftanın 7 gününden birisi olmalıymış gibi bir his veriyor. Which kullanılabilir ve yanlış olmaz.


orn25

    'Yarın günlerden nedir' diye tercume ettim kabul edilmedi saçma deyil mi


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Duolingo, kullanıcıların verdiği cevapları egzersizi hazırlayanların sundukları olası cevaplarla kıyaslıyor. Demek ki "Yarın günlerden nedir" cümlesi daha önce sisteme kaydedilmemiş. Cevabınız doğru.


polmehmet

      "Yarın ne günü" yazdım kabul etmedi. "Yarın ne gün" şeklinde çeviri yaptı. Ne kadar saçma


Bernaa364762

      ayniyisi bende de oldu


Crystal.man

      Günlerden kelimesinde Lerden ekini gelmesinde bir kural var mı ? Tamam cümleyi birebir çeviremiyoruzda fakat ismin -i hali gibi bir durum mu var?


EmineNurGs

      Burda yarın günlerden ne yi doğu kabul ediyor fakat günler derken neden çoğul kullanılmıyor


iinnefablee

      Turkcede yarin ne gun diye bir cumlemi var. Yarin ne gunu olmali degilmi.


ESMAYAREN4

      Yarın ne günlerden dedim yanlış dedi saçmalık


sezerozturkk

      "Yarın ne gün" ne abi "Yarın ne günü" olmuyor mu?


betll742839

      neden bu kadar hatalı bir tercümesi var:((


Lale188

      arkadaşlar 'what'ın hangi anlamı da var sözlüğe bakabilirsiniz.


NiSaNuR1923

      Day kelimesini telaffuz ederken they kelimesine benzettim bu hata kaç kere oldu bir zahmet bu hataları duzeltin artık


Mami928754

      Turkcede 'yarin ne' seklinde kullandigimizdan sanirim yanlis yaptim.


gamzeuak1

      Neden "days" degil de "day" kullanılmış? ?


hafize426025

      Günler_den derken from day olması gerekmez mi


Handan986413

      Yarın hangi gün ? yazdım kabul etti.


Burak764278

      What is day tomorrow olması gerekmez mi


Ersin294097

      Yarın gün nedir dedim olmadı. Day yazıyor Days yazmıyor ki günlerden diye telaffuz ediyoruz. Bizim iyi geceler dememiz gibi. Tek gece için geceler ne demekse.


simay2007

      Yarının ne olduğunu sormak pek de mantıklı değil bence, normal bir insan bugün günlerden ne deyip yarını bulur. bu kişi karşısındakine hesaplatıyor, karşısındakinin az da olsa zamanını ve enerjisini harcıyor. ayrıca karşısındakinden fırça yemesi de muhtemel, dalga geçilmesi de. bence bunu günlük haatımızda kullanmasak iyi olur :)

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.