Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The cook likes children."

Çeviri:Aşçı çocukları sever.

4 yıl önce

24 Yorum


IsmailSagbas

Burda kullanılan "the cook" ı pişirmek değilde aşçı anlamında nasıl kullanıldığını nasıl anlayabiliriz?Bunun özel bir kullanım şekli var mı? "pişirmeyi çocuklar sever" de anlamlı bir cümle oluyor...İlla meslekler kategorisinde diye aşçı olduğunu mu düşünmeliyiz?

3 yıl önce

Turker90

Fiilden önce özne nesne olur. "pişirmeyi çocuklar sever" cümlesi "children like the cook" olur. Zorlama yapılmak istenirse "the cook(ing).. children like." olabilir. Ama ilk dediğim daha uygun. Bu cümlede sizin dediğinizin olması için yani children'den sonra "like" gelmesi gerekirdi.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

biraz yanlış olmuş açıklamalarınız.

  • children like the cook : çocuklar aşçıyı sever
  • children like to cook: çocuklar pişirmeyi sever
  • children like cooking: çocuklar pişirmeyi sever

bir fiilin başına asla "the" gelmez; burada anlayabilirsiniz hangi anlamda kullanıldığını. ayrıca İngilizcede özne (yani olayo yapan) her zaman baştadır, Türkçe gibi kelime sırası esnek değildir.

3 yıl önce

Hiwarina

Aşçı, cooker değil mi?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, aşçı cook demek. Cooker ocak anlamında ya da bazı özel pişirme araçları için kullanılır; mesela pressure cooker: düdüklü tencere.

3 yıl önce

umutcoskun

"Yemek çocukları sever" yaptım. Süperim.

3 yıl önce

golgelerdekikiz

Cock likes children yazarak tarihe gwctim

3 yıl önce

ezine77

Pişirmeyi çocuklar sever yanlış mı

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
  • children like the cook : çocuklar aşçıyı sever
  • children like to cook: çocuklar pişirmeyi sever
  • children like cooking: çocuklar pişirmeyi sever

bir fiilin başına asla "the" gelmez; burada anlayabilirsiniz hangi anlamda kullanıldığını. ayrıca İngilizcede özne (yani olayo yapan) her zaman baştadır, Türkçe gibi kelime sırası esnek değildir.

3 yıl önce

Huknows

children dan önce niçin the gelmedi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genel olarak çocukları sevdiğinden bahsediyorsak the gelmez. Bu Türkçe cümleden (sevmek fiili hep -i ile kullanıldığından) genel çocuklardan mı belirli çocuklardan mı bahsediyoruz belli değil o yüzden the gelebilirdi ya da gelmeyebilirdi.

3 yıl önce

mehmetvural33

"Like" ne zaman -benzemek , gibi- ; ne zaman -hoşlanmak- anlamına geliyor tam anlayamıyorum. Yardımcı olur musunuz?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

gibi/benzeyen anlamında kullanıldığında bir fiil olmadığından am/is/are ile kullanılır; "the cook is like a child": "aşçı bir çocuk gibidir"

fiil olarak kullanıldığında her zaman beğenmek/hoşlanmak anlamına gelir

3 yıl önce

mehmetvural33

Teşekkür ederim.

3 yıl önce

fanlalaya

bence duymayan kişiler için böyle bi alıştırma olmamalı diye düşünüyorum

3 yıl önce

ahmetemin16

Ayarlardan kapatabiliyosun zaten

2 yıl önce

Erguncanen

Niye la aşçı çoçuklarımı pişiricek

3 yıl önce

Furkan1610

cooks yazdım aq

2 yıl önce

nuray320766

Abi daha nasil soylenir hala kabul etmiyo pes yahu

2 yıl önce

alfsud

Zorlastirmislar programi :/

2 yıl önce

DerinPoyra

Ya bin kere söyledim kabul etmedi

2 yıl önce

EfeOuz1

Aşçı çocuk sever dedim kabul etmedi :P

1 yıl önce

Yasinzden

Meslek oldugu varsayimi varsa Cooker olmalidir

1 yıl önce

Frat440340

"The" tanımlığı ile "cook" kelimesinin beraber kullanımı zaten aşçı anlamıno katar.Yani pişiren yemek yapan kişi olarak kullanılır

2 ay önce