"The cook likes children."

Çeviri:Aşçı çocukları sever.

April 23, 2014

28 Yorum


IsmailSagbas

Burda kullanılan "the cook" ı pişirmek değilde aşçı anlamında nasıl kullanıldığını nasıl anlayabiliriz?Bunun özel bir kullanım şekli var mı? "pişirmeyi çocuklar sever" de anlamlı bir cümle oluyor...İlla meslekler kategorisinde diye aşçı olduğunu mu düşünmeliyiz?

September 19, 2014

Turker90

Fiilden önce özne nesne olur. "pişirmeyi çocuklar sever" cümlesi "children like the cook" olur. Zorlama yapılmak istenirse "the cook(ing).. children like." olabilir. Ama ilk dediğim daha uygun. Bu cümlede sizin dediğinizin olması için yani children'den sonra "like" gelmesi gerekirdi.

September 19, 2014

Selcen_Ozturk

biraz yanlış olmuş açıklamalarınız.

  • children like the cook : çocuklar aşçıyı sever
  • children like to cook: çocuklar pişirmeyi sever
  • children like cooking: çocuklar pişirmeyi sever

bir fiilin başına asla "the" gelmez; burada anlayabilirsiniz hangi anlamda kullanıldığını. ayrıca İngilizcede özne (yani olayo yapan) her zaman baştadır, Türkçe gibi kelime sırası esnek değildir.

December 17, 2014

sabina136693

Çok güzel anlatmışsınız !tam da içimdən geçenleri yazmışsınız . En büyük yanlış cook fiilinden önce the artiklının işlenmemesi gerekirdi.

December 29, 2018

YusufDengi

Çocukların olması için bir ek gerekmiyormu children's veya the children gibi

February 19, 2019

Hiwarina

Aşçı, cooker değil mi?

October 12, 2014

Selcen_Ozturk

hayır, aşçı cook demek. Cooker ocak anlamında ya da bazı özel pişirme araçları için kullanılır; mesela pressure cooker: düdüklü tencere.

December 17, 2014

umutcoskun

"Yemek çocukları sever" yaptım. Süperim.

May 6, 2015

ezine77

Pişirmeyi çocuklar sever yanlış mı

August 28, 2014

Selcen_Ozturk
  • children like the cook : çocuklar aşçıyı sever
  • children like to cook: çocuklar pişirmeyi sever
  • children like cooking: çocuklar pişirmeyi sever

bir fiilin başına asla "the" gelmez; burada anlayabilirsiniz hangi anlamda kullanıldığını. ayrıca İngilizcede özne (yani olayo yapan) her zaman baştadır, Türkçe gibi kelime sırası esnek değildir.

December 17, 2014

Huknows

children dan önce niçin the gelmedi

September 17, 2014

Selcen_Ozturk

genel olarak çocukları sevdiğinden bahsediyorsak the gelmez. Bu Türkçe cümleden (sevmek fiili hep -i ile kullanıldığından) genel çocuklardan mı belirli çocuklardan mı bahsediyoruz belli değil o yüzden the gelebilirdi ya da gelmeyebilirdi.

December 17, 2014

mehmetvural33

"Like" ne zaman -benzemek , gibi- ; ne zaman -hoşlanmak- anlamına geliyor tam anlayamıyorum. Yardımcı olur musunuz?

December 17, 2014

Selcen_Ozturk

gibi/benzeyen anlamında kullanıldığında bir fiil olmadığından am/is/are ile kullanılır; "the cook is like a child": "aşçı bir çocuk gibidir"

fiil olarak kullanıldığında her zaman beğenmek/hoşlanmak anlamına gelir

December 17, 2014

mehmetvural33

Teşekkür ederim.

December 18, 2014

fanlalaya

bence duymayan kişiler için böyle bi alıştırma olmamalı diye düşünüyorum

March 4, 2015

ahmetemin16

Ayarlardan kapatabiliyosun zaten

June 22, 2016

golgelerdekikiz

Cock likes children yazarak tarihe gwctim

August 28, 2015

Erguncanen

Niye la aşçı çoçuklarımı pişiricek

September 5, 2015

Furkan1610

cooks yazdım aq

November 9, 2015

nuray320766

Abi daha nasil soylenir hala kabul etmiyo pes yahu

November 11, 2015

alfsud

Zorlastirmislar programi :/

May 1, 2016

DerinPoyra

Ya bin kere söyledim kabul etmedi

July 15, 2016

EfeOuz1

Aşçı çocuk sever dedim kabul etmedi :P

January 7, 2017

Yasinzden

Meslek oldugu varsayimi varsa Cooker olmalidir

July 27, 2017

Frat440340

"The" tanımlığı ile "cook" kelimesinin beraber kullanımı zaten aşçı anlamıno katar.Yani pişiren yemek yapan kişi olarak kullanılır

July 3, 2018

Giresunlu2828

Dogru yaptim dogru yapanlar arti birlesin

May 1, 2019

D.yp

Aşçı neden Chef olmiyor?

September 7, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.