"Matěj does not like pink."

Translation:Matěj nemá rád růžovou.

May 9, 2018

9 Comments


yoelchico

Could you say Matěj nemá růžovou rád?

August 4, 2018

VladaFu

Yes. Matěj does not LIKE pink.

August 4, 2018

Filomena.Prvni

Lze - dle vzoru "muž" - sklonit jak "Matěji" (muži), tak "Matějovi" (mužovi). "Matěji/Matějovi se nelíbí růžová." Dala jsem "čudlíkem". It is right.

May 9, 2018

VladaFu

Právě včera jsem odpovídal na dotaz ohledně těchto koncovek pro vzor muž. Výrazně se prefereuje koncovka -ovi. http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=224

May 9, 2018

Filomena.Prvni

Budiž. (Mně ovšem naskočilo hned "Matěji".) V každém případě by to ale nemělo být vyhodnoceno jako chyba, což se mi stalo.

May 10, 2018

VladaFu

OK, pridavam. Korpus to obcas ma.

A nebo jeste ne. Je to tam fakt minimalne.

May 10, 2018

Xueni6

Why it is "ruzovou", not "nuzovy". Matej is masculine right?

November 12, 2018

VladaFu

Matěj is masculine, but Matěj is not pink. The colour/barva is pink and barva is feminine.

November 12, 2018

MargiePett2

Dekuji

January 27, 2019
Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.