"Jeśli potrzebujesz moich spodni, weź je."

Tłumaczenie:If you need my pants, take them.

5 miesięcy temu

5 komentarzy


Irmina18

Proszę o pomoc. Czy "weź je" przetłumaczono jako "take them" ponieważ: - spodnie to liczba mnoga wiec używamy they a nie it, - i tworzymy zaimek them (ich, im, nim), bo mamy czasownik take?

W jakiej sytuacji by było "take it"?

1 miesiąc temu

Dyrszlak

Podobnie, jak w j. polskim, spodnie i tu występują w liczbie mnogiej. Moim zdaniem właśnie dlatego należy użyć zaimka trzeciej osoby liczby mnogiej w bierniku - them. Biernik dlatego, że ów zaimek stanowi tutaj dopełnienie w zdaniu. Take it, byłoby w sytuacji rzeczownika w liczbie pojedynczej. W trzeciej osobie liczby pojedynczej zaimek rodzaju nijakiego (it) ma to samo brzmienie w mianowniku i bierniku. Ale ja zawsze mogę się mylić. Lepiej zapytaj nauczyciela lub sprawdź w podręczniku gramatyki.

1 miesiąc temu

Kinga251532

Wtf

5 miesięcy temu

Dyrszlak

Poważnie?! To poproszę....

1 miesiąc temu

Randybvain
Randybvain

W Wielkiej Brytanii pants to majtki...

2 tygodnie temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.