1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. (EN) - Articolele nehotărâte:…

fantomitzah

(EN) - Articolele nehotărâte: "a" și "an"

Regula de utilizare:
- “a” se utilizează înaintea cuvintelor care încep cu o consoană
- “an” se utilizează înaintea cuvintelor care încep cu o vocală

Articolul nu depinde de genul substantivului, așa cum se întâmplă în limba română.
Articolele nehotărâte nu respectă decât regula consoanei/vocalei.

Exemple:
- a boy (un băiat: masculin în română)
- a girl (o fată: feminin în română)
- a painting (un tablou: neutru în română)
=> toate cele trei cuvinte de mai sus încep cu o consoană, deci se utilizează “a”, indiferent de genul cuvântului din română
- an architect (un arhitect: masculin în română)
- an explanation (o explicație: feminin în română)
- an apple (un măr (fructul): neutru în română)
- an egg (un ou: neutru în română)
=> toate cele patru cuvinte de mai sus încep cu o vocală, deci se utilizează “an”, indiferent de genul cuvântului din română

Explicații suplimentare
Aplicarea articolului nehotărât corect depinde de pronunția cuvântului, nu de cum se scrie acesta. Cuvintele care încep cu o consoană care se pronunță ca o vocală primesc articolul nehotărât “an”.
Exemple:
- an hour ago (pronunția începe cu “a” [auăr], care este o vocală)
- a union (pronunția începe cu “y” [iuniăn], care este o consoană)

Regula referitoare la consoană/vocală se aplică pentru cuvântul înaintea căruia se plaseză articolul, articolul nu se “acordă” cu substantivul ca în română.
Exemple:
- a green egg (articolul utilizat este “a” deoarece “green” începe cu o consoană, chiar dacă substantivul “egg” începe cu o vocală)
- an open door (articolul utilizat este “an” deoarece “open” începe cu o vocală, chiar dacă substantivul “door” începe cu o consoană)

Notă: Cele descrise aici se constituie într-o prezentare pe scurt a acestui subiect. Pentru explicații mai detaliate și de specialitate pe marginea acestui subiect se pot consulta carți de gramatică a limbii engleze.

Articol realizat de: Dan_gloriosul
Pentru alte articole despre limba engleză, verificați CUPRINSUL.

April 24, 2014

178 de comentarii


SIRWLT

Foarte buna informatia! :)


irinutza.s

sunt de aceiasi parere


RobuCarmen

"aceeasi parere"


nidan7

Scurt, clar si cuprinzator. Multumesc


Leyla000

Scurt si la obiect, dar foarte bine punctat! Iti multumesc Dan!


voicasilvia

informaţie utilă .multumim.


Mircea6

Super explicat


Harmankar

Simplu si clar.


Grig40

Foarte buna explicatia si usor de retinut. Multumesc!


violetanea

mia fost de mare ajutor...multumesc


oldtimes777

Bravo! Mai asteptam asemenea articole!


high_fidelity

multumesc tare mult pentru explicatie!


GabrielMugurel

Multumim pentru explicatii !


RodicaBajan

Am inteles foarte bine explicatia, multumesc mult.


dannygp

Multumim pentru articol,e de mare ajutor!


CODAMIN

Imi place foarte mult !!!


bluemoon-7

Multumesc mult pentru aceste informatii deoarece imi sunt de folos.


CODAMIN

explicat pe intelesul tuturor !Multumesc frumos !


andreicornea

simplu si cuprinzator !!!


ioana-andra

Foarte buna informatia ! multumesc :)


cafeshop

Perfecta explicatia ! Multumesc !


Gabriel_66

Mulţumesc, de ajutor!


CRISS-BIA

scurt si la obiect...multumim , DAN!!!


elenaninive

De foarte mare ajutor si foarte bine explicat! As vrea sa se poate gasi pe acest site si un curs de limba Olandeza cu asemenea explicatii, eu fac un curs de Olandeza, dar este de pe un site Olandez, acolo nu gasesc explicatii si chiar daca ar fi sunt tot in Olandeza, cursul este foarte buna numai ca este foarte greu fara tarducere si fara explicatii, poate totusi in viitor va ganditi si la un asemene curs, astept cu nerabdare si un curs de Olandeza aici, oricum mii de multumiri pentru efort. O seara buna si numai ganduri bune!


marinicamaria67

multumesc de ajutor!!!


miha1967

Foarte util si explicit articol,multumesc.


LIDIARADAUCEANU

multumesc , super informatie


VasileGhib

Mulțumesc frumos!


GianiZaborila

Super, ma bucur ca am aflat intr-un tirziu si eu de Duo lingo


Arci.mD

Ce bine, eu credeam ca se declina dupa gen


prd2015

Scurta si la obiect infromatia. :)


ZahariaMarius

Foarte util articolul. Multumesc. :)


eugen_z

Explicat pe intelesul tuturor. Foarte util.


camelia62

scurt, la obiect,defolos


silemarin

Concis si foarte util. Multumesc mult!


Sima_Alina

super simplu....oare de ce nu ne invata si la scoala in varanta mai simpla de retinut..?


alexiegabriel

excelent sintetizat!


abdreea2006

Scurt, clar si cuprinzator!Mersy!


MonicaBatir

Informatii foarte utile. Multumesc


geta_mala

buna exemplificarea


BobBebe

De mare ajutor. Multumesc


mariana_tudoricu

MULTUMESC,SUNTETI FOARTE ACCESIBILI,AVETI UN CURS FFF.VALOROS PT CEI CE N-AU AVUT DE-A FACE CU ENGLEZA,.....BA MAI AU SI CEVA ANI!


VictoriaDsc

Foarte buna explicatia . Multumesc de ajutor !


VAIDESRADU

Foarte bine punctat ! Va multumesc...


Mara2223

mi-a fost de mare ajutor aceasta informatie


ardelean_codruta

Felicitari pentru explicatii.


ManuelaElena

Foarte bine prezentat


Nicolis69

Multumesc,Dan , explicatiile sant foarte bune si folositoare pentru mine!


Valerica16

Mulumesc, e foarte bine .scurt si la obiect


neludiv

Sintetic si foarte clar. Multumesc foarte mult !


MariaCarneala

De mare ajutor mulțumesc


unalex2005

Multumesc, raspuns succint , obiectiv.


hulpeileana

Multumim pentru explicatii!


DaicaGratiielaE

sper sa invat sa ma descur cu nepotii mei


Antonisca

succint si foarte bine explicat


ludmila625152

e explicit si usor de memorat


[utilizator dezactivat]

    Multumesc, faci o treaba buna.


nitnelav1

    Foarte simplu de inteles !


frunza3

    Foarte bună explicația și ușor de reținut. Mulțumesc!


NikooLeta1

    multumesc mult,Dan!


KrisTina4ika

    simplu si usor.Multumesc


danbistri

    Bai, e chiar misto, imtodeauna am avut senzatia ca nu o sa pot invata o limba straina


Corneliu18

    Simplu pe înțelesul tuturor


LILYMERY

    Foarte simplu, clar si eficient. Multumim Duolingo .


cornel933657

    Mi-a placut explicatia. MULTUMESC


Asia276355

    multumesc.clar si simplu


geniosi

    Multumim, foarte clar


alynutza2008

    foarte buna explicatie :) multumesc


ProtzVirginia

    Mulțumesc mult, pentru explicațiile date...sunt un bun ajutor.


Mar1962Mar06

    foarte bune explicatii , multumesc !


ovidiu410624

    Foarte buna prezentarea.Multumesc.Astept cu nerabdare sa descopar si alte articole.


cristi509370

    de nota a+ daca nu ma insel asta e zece la englezi nu?


MarinMirau

    Multumes,informatii foarte utile.Meriti acest nume.


mariuspric1

    Multumesc,foarte bine explicat!


Florinanow

    necesita concentrare


Maruse0

    Multumesc ff mult pentru explicatii


ProEnglish25087

    Iti multumesc foarte mult fantomitzah.


RODICADONCA

    Foarte clar, .ultumesc.


TatianaM131264

    foarte usor de inteles pentru incepatori


Elena969925

    Asa,sa tot inveti! Foarte explicit,la obiect,fara confuzii si pas- cu- pas...multumesc si felicitari echipei! Oare de ce nu v- am descoperit mai devreme?!


ionnetejor

    se plaseaza ajutor nu refuzati Multumim!!!


Aymee.Laly

    Multumim!...Asteptam si alte lectii, la fel de explicite, privind gramatica limbii engleze!


EmiliaCurcean

    Mai ușor decât în limba română. Mulțumesc.


FLORA4831

    Informații foarte utile, mulțumim.


viorash

    foarte buna explicatia.am aflat lucruri noi


NelutuFurtuna

    de foarte mare ajutor daca nu le stiai


PascalAndrei9

    O explicatie perfecta.


CoasaF0

    Multumesc! Aveam nevoie de o explicatie cu continut scurt si cumprinzator! Thank you :)


cacealma

    De când „y” (i) e consoană?


Laurusa

    Multumesc, e foarte util pentru cei care invata engleza la o varsta mai inaintata.


asprita57

    Forte bine explicat. Multumesc


dory671348

    I-mi place,e foarte explicit si usor de inteles,am inteles lucruri pe care in timpul liceului doar le ghiceam


danielavomi

    nu este greu dar lipsa exercitiului...


AdrianIone1

    Excelent prezentat, felicitari!


elena.glod

    Foarte clar! multumesc!


EmilianV

    O bună și utilă explicație.


ilisesculuminita

    Simplu si la obiect. Usor de retinut! Multumesc!


LENA777_777

    MULTUMESC! O VIATA FRUMOASA!


Coco_reflex

    Î-mi place explicatia pe intelesul tuturor. Multumesc!!


z2kfZmr2

    Clare explicatii si exemple.


Euzeb

    Scurt, clar Si cuprinzator !


MariaBologa

    Multumim, e bine scris, ne e de mare ajutor!


Dan868052

    Buna ziua. Completez un pic aici. Prescurtarile in limba engleza primesc intotdeuna "an" ca si articol. Ex: an MP, an SOS, an "x".


vasileuman

    va multumesc frumos pentru duolingo sunteti bravo cele mai frumoase cursuri de engleza eu le primesc aici la duolingo


AronAna-Iulia

    Multumesc , un bun remember


CalinRadu2

    Buna prezentare, scurta si concisa.


ValeriuJosan

    Foarte explicit. Mulțumesc.


VasilicaEn1

    multumesc ! scurt si la obiect .


Nina680

    Clar si usor de retinut.


CorneliaIonescu

    Eu știu că articolul nehotărât se mai folosește atunci când menționăm naționalitatea sau meseria unei persoane sau calitatea unui obiect. De exemplu: he is a French; she is a doctor; it is a new bag. Ce părere aveți?


rodicapopescu

    explicatie pe interesul tuturor


MagdiciGiorgia

    normal ca se foloseste (in afara de nationalitate) pentru ca doctor si bag sunt substantive


DanMirea

    Se folosește în toate cazurile mai puțin cel cu naționalitatea: he is French, I am Romanian etc.


antoci_25

    superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


TatianaRai1

    Thanks aici in Florida cu duolingo mai usor de invatat englichul,chear daca esti la serviciu si la 58ani.La multi ani Dan,sa ti se dee si sa ti se inmulteasca toate


CsatoCarmen

    multumesc frumos duo lingo ! chiar imi placi !

    Învață limba engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.