1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "мой город"

"мой город"

Çeviri:benim şehrim

May 14, 2018

17 Yorum


AyberkAydn2

Моя dişi isimlere geliyor Мой erkek isimlere


Taha2469

Neden 'мои' değil?


Bill783725

'мои' çoğul eki olduğu için. - мои города (benim şehirlerim)


pedaalemmer

Neden 'şehrim', değil 'şehirim'?


Bill783725

Ünlü düşememiş burada, siz düşürün. Arzuya göre bazen köylerde de kelimelerde ünlü harflerin düşmediği oluyor :)


Bill783725

Моя страна


Bill783725

Это не вопрос!


Bill783725

Because город значит şehir


NigaritoM

Моя yada мои olamazmı?


Bill783725

Город kelimesi erkek cins olduğu için buna bağlı sahiplik zamiri de erkek cins мой olur. Kelimenin cinsi dişi ise o zaman sahiplik zamiri моя, kelime çoğul ise мои olur. Başarılar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.