"I recently ate chicken."

Çeviri:Ben yakınlarda tavuk yedim.

April 24, 2014

52 Yorum


sawashian

‘Ben yakınlarda tavuk yedim‘ deyince yakın civarlarda/yerde tavuk yedim de anlaşılabilir. Türkçe çeviride ‘yakınlarda‘ yerine ‘yakın zamanda‘ daha uygun bence...

December 16, 2015

OkyanusSude

Yakınlarda derken yakın bir civardan bahsediyor.

May 25, 2018

BIcHsn

Geçenlerde tavuk yedim olmaz mi

May 15, 2014

EminTopcu

Olmaz, recentle son zamanlarda yapilan bi eylemden bahsederken kullanilir

January 23, 2016

AkmCanSude

"recently: yakın zaman önce, geçenlerde, yakınlarda" demek.

February 25, 2019

guntoldu

henuz dedim olmadi

May 4, 2015

bacio_

olmaz çünkü henüz demek 'yet' demek ve şimdiki zaman olur.

March 5, 2016

Yilmaz15

"Yeni tavuk yedim " yerine az once tavuk yedim olabilirdi

April 24, 2014

Selcen_Ozturk

recently az önce anlamına gelmez. daha çok geçtiğimiz günlerde anlamında. "az önce" kadar kısa bir süre değil, daha uzun bir süre

April 24, 2014

oktayservet

"Yakinda tavuk yedim" dedim olmadi.neden yakinlarda olmali

July 27, 2014

Beytullah25744

Yakında derken gelecek zaman anlamı var

September 5, 2017

Beytullah25744

yer olarak yakında anlamı da olabilir

September 5, 2017

onurelmas

Chicken'in onune neden the veya a gelmiyor?

October 22, 2015

incikin_

Hayvan anlamında değil de yiyecek anlamında kullandığımızda sayılamayan isim olarak görüyoruz. Örneğin:

A chicken chased him. (HAYVAN)
(= Onu bir tavuk kovaladı.)

I ate chicken. (YİYECEK)
(= Tavuk yedim.)

October 21, 2017

ebulkerem

Peki yakında neden olmuyor

August 14, 2015

incikin_

"Yakında" gelecek zaman anlamı veriyor.

Yakında Türkiye'ye gelecek.

October 21, 2017

zaman12

peki bu sıralar neden olmuyor????

February 5, 2015

NedaSuedaSahin

Cunku bu siralar gecmiste yapilan degil de daha onceden yapmaya basladim ve hala devam ediyorum anlami katıyor. Ama yapmak istedigimiz sey yaptik ve bitti su anda devam etmiyorum anlami katmak . Yani olmaz

July 2, 2018

EnginEkici

"Piliç" kelimesi kabul edilmedi..Raporladım.

July 27, 2015

AhmetSaidN

Piliç, "chick" demek neyi rapor ettin?

December 29, 2015

EnginEkici

"Chick" kelimesi bildiğim kadarıyla "civciv" anlamına geliyor. "Chicken" ise hem "tavuk" hem de "piliç" anlamlarını taşıyor.

January 19, 2016

OrhanHot

Abi zamanı belirten kelime nasıl fiilden önce geldi bunu bir insan evladı lütfen açıklasın yav

October 21, 2017

hikilic

güzel soru aklıma takılmıştı benim de, internetten araştırdım; > I always wake up early. (Her zaman erken kalkarım) gibi özel bir zarf mı ama liste de >> always, usually, often, sometimes, never, just, yet, already, all, still vardı sadece

November 2, 2017

incikin_

Zaman ifadelerinin cümledeki konumu diğer öğelere göre daha esnek. Yine de bunları çoğunlukla sonda görüyoruz:

"I eat chicken every day."
"I will eat chicken tomorrow."
"I ate chicken last night."

Eğer olayın gerçekleştiği zamanı vurgulamak istemiyorsak zaman ifadesin cümlenini başında da kullanabiliriz:

"Tomorrow I will wake up early."
"Yesterday I woke up early."
"Last night I came home late."

Ancak "always, usually, rarely, never" gibi sıklık belirten bazı zaman ifadeleri genellikle ana fiilden önce gelir. Yine de "often, sometimes frequently" gibi istisnalar var.

"I usually go swimming in the evenings."
"I rarely wake up early."
"He doesn't always play tennis."

İsim cümlelerinde (gelmek, oturmak, uyumak vb bir fiili bulunmayan cümlelerde) sıklık ifadeleri "am/is/are"dan sonra gelir:

"We are usually here in summer."
"She is always late."

November 2, 2017

yorfunsava

Söyleme yeri varya, orda kendi tercümanınıza okuttum yanlış dedi :D

November 8, 2017

OkyanusSude

Aynen ben de çoğu zaman öyle yapıyorum ama yanlış kabul ediyor

May 25, 2018

niluferilkokul3

HIÇ ANLAMADIM SAÇMA DEĞIL MI?

November 18, 2018

mahomedia

Cicken piliç değil mi?

May 23, 2015

niluferilkokul3

Cicken=Chicken tavuk demek

November 18, 2018

sayzus

Yakinlarda piliç yedim neden kabul edilmiyor?

June 25, 2015

strawberyup

Türkçede yakınlarda derken sanki yakinda bir yerde imis gibi olmuş oysa bu yakinlarda daha uygun gibi görünüyor

July 5, 2015

sena563255

Son günlerde tavuk yedim olur

July 8, 2015

BLACKHAWK-DOWN

US ENGLISH..: recently bugunlerde son gunlerde anlaminada geliyor kelime anlamlari burada cok sinirli nedense..??

July 22, 2015

Y.Akduran

Az önce tavuk yedim neden olmuyor?

May 18, 2016

elmaruf

şu zarfları nerede kullanacağımızı açıklayacak biri yok mu yahu?

August 7, 2016

incikin_

Zaman ifadelerinin cümledeki konumu diğer öğelere göre daha esnek. Yine de bunları çoğunlukla sonda görüyoruz:

"I eat chicken every day."
"I will eat chicken tomorrow."
"I ate chicken last night."

Eğer olayın gerçekleştiği zamanı vurgulamak istemiyorsak zaman ifadesin cümlenini başında da kullanabiliriz:

"Tomorrow I will wake up early."
"Yesterday I woke up early."
"Last night I came home late."

Ancak "always, usually, rarely, never" gibi sıklık belirten bazı zaman ifadeleri genellikle ana fiilden önce gelir. (Ancak bunlara bol bol istisna bulabiliriz...)

"I usually go swimming in the evenings."
"I rarely wake up early."
"He doesn't always play tennis."

İsim cümlelerinde (gelmek, oturmak, uyumak vb bir fiili bulunmayan cümlelerde) sıklık ifadeleri "am/is/are"dan sonra gelir:

"We are usually here in summer."
"She is always late."

November 2, 2017

KADIKIZI

ben bugünlerde tavuk yedim. :(

March 20, 2017

Simbiyot

az önce tavuk yedim ne fark eder

May 28, 2017

AhmetAkgne

Geçenlerde tavuk yedim olabilir mi?

November 13, 2017

melahat809520

bunun çevirisini( yakınlarda ben tavuk yedim şeklinde yapmıştım )ve kabul etmedi böyle bir saçmalık olur mu

March 20, 2019

AhmetEVK

Biraz önce tabirinin geçerli olması gerekir.

April 16, 2019

kablll

"Recently eat" de olduğu gibi "walked slowly" "slowly walked" şeklinde neden yazılamıyor?

May 28, 2014

Davut548752

"Recently" sözcüğü bir zaman zarfı ifadesisidir. İngilizcede ana fiilden önce veya yardımcı fiilden (am,is,are/was,were...)sonra kullanılabilir. OYSA, "Slowly" sözcüğü fiilin durumunu gösterir. ve fiilden sonra kullanılmalıdır.

April 10, 2018

iroh1

"geçende tavuk yedim." de kabul edilmeli.

July 26, 2014

tarkansimsek60

Selen ben bu recently nin present perfect tense time expression olarak biliyordum neye gore ayiriyorsunuz bunu bir türlü anlamadım

May 19, 2015

kbra824033

Recently sonda kullanilmaz mi?

September 18, 2015

Beytullah25744

ben de öyle biliyorum

September 5, 2017

EdilgenBalta

"demin" kelimesi recently'i karşılıyor olmalı? hatalı mıyım?

March 6, 2016

kosmos_

''son olarak tavuk yedim'' desek olmaz mı?

November 24, 2014

ismail627993

Recently kesinlik kazandiran bir kelime degildir olmaz kelimeye gecenlerde yakinlarda son zamanlarda eklenebilir

December 8, 2015

GkhanGrbz1

Ben en son tavuk yedim olmali bence

October 7, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.