1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You are my people."

"You are my people."

Fordítás:Ti az én népem vagytok.

April 24, 2014

12 hozzászólás


Gizus123

Akkor hogyan mondja az angol, amikor egy embernek akarja mondani, hogy te vagy az én emberem?


fectroll

You are my man - Te vagy az emberem


karak74

Bocs, ha rosszat mondok, kezdő angolos vagyok. Tehát, forrásom: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/person

Ez azt mondja, hogy person = Férfi, nő vagy gyerek. (Tehát a Homo sapiens faj Homo sapiens sapiens alfajának egy darab tagja.) Ennek a szónak a formális többes száma a persons, de a szó többes száma a people.

E szerint: You are my person = "Te vagy az én emberem." vagy "Ti vagytok az én emberem." (Ez utóbbi elég nehezen értelmezhető, így jó eséllyel ki lehet lőni, mint értelmetlen mondatot. Lásd még **)

You are my people = "Te vagy az én embereim." (Szintén **) vagy "Ti vagytok az én embereim."


AnnaFarkas7

De ez azt jelenti, hogy a nekem való férfi vagy. Ha azt akarom kifejezni, hogy " te vagy az én emberem", akit valamilyen speciális, de nem szerelmi okból kerestem, akkor azt hogy mondja az angol?


Zeroexchanger

you are my people - ti vagytok az embereim , you are my person - te vagy az emberem tehát a people a többes szám


Sophie-91

az, hogy "te vagy az én emberem" miért nem jó? Miért kell feltétlenül a többes szám?


zanhu

people - emberek, nép (főnévként)


Sophie-91

köszi, már értem


fectroll

You are my man - Te vagy az emberem


IRN281825

Itt ugyanaz a problémám, mint a baby/babies-nél. People egyes szám, fordításban embereim és nem fogadta el az "emberem"-et. Honnan lehet tudni, hogy mire gondol a "diák" a "you are-nál"? Te, vagy ti, ráadásul az alany egyes számban van.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.