1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Benim gitarım nerede?"

"Benim gitarım nerede?"

Çeviri:Где моя гитара?

May 19, 2018

23 Yorum


ezelxnaz

мой ve моя kelimelerinin farkı ne acaba? мой yazdığım yerde моя çıkıyor. Haa demek bunu kullanacağız diyorum. Sonra моя yazıyorum мой çıkıyor. Açıklar mısınız?


erman561962

Rusca da Kelimeler dişil eril nötr ve cogul olmak uzere 4 e ayrilir eril kelimeler icin мой disil kelimeler icin моя notr kelimeler icin моё cogul kelimeler icin ise мои kullanilir hepsinin anlami "ben" demek sadece kelime cinslerine gore yazilisi deisiyor.


Xadica399775

Bak şimdi,мой erkek cinsinde "benim " demek ama моя kadin cinsinde "benim " demek.Anladin mi?


Metin792719

ayni sorun bnde de var


RabiaSezer9

Моя kelimesi kızlar, мой da erkekler icin kullanilir


NigaritoM

O zaman iyice duy мой (moy), моя (maya) deyilişi bu. Erkeklerde мой kadınlarda моя


MetinAydinn

Erkekler için "мой".

Örnek: "мой брат."

"Benim erkek kardeşim."

Dişiler için; "моя"

Örnek: "моя сестра."

"Benim kız kardeşim."

Çoğul kelime için; "мои"

Meselâ çocuklar=дети yani bunda ki "и" de şapka yok.

"мои дети." (Mai Deti)

"Benim çocuklarım."


BilgeYlmaz16

Soruda "benim gitarım nerede?" cümlesinin rusçasını soruyor biz nereden bilelim bunu soran kişinin kızmı yoksa erkek mi olduğunu ??!


Arda103869

Sanırım gitardan dolayı моя oldu, yani kız veya erkek olduğu için değil. Almancadaki artikeller gibi.


MelikeYazar

Ne alaka be soran kişiyle ne alakası var o gitarın eki soran kişiyle alakası yok


MetinAydinn

Где моя гитара.


Bugaltir

Söyleyen kadın mı yoksa cansızlarda da моя mı kullanılıyor.


taha302177

Sonu sessiz harfle bitiyor sa мой папа istisna a ile bitiyor sa мая e-o-ё bitiyor sa моё cogul ise и-ы ile bitiyor genellikle мои kullanılır ozet olarak böyle zaten herkes erkek hangisi kiz hangisi söylemiş diye yazmadım isinize yarar sa


AnilGencel

KMS7F7 мы ждем клуб


sefa815957

Aynen ya мой ne моя ne


Emir57305

Моя ve мой sürekli karışıtırıyorum? Erkek ve kız olarak mı ayrılıyor?


RabiaSezer9

Evet, kizlar icin моя, erkekler icin мой ama ikisinin anlami ayni "Benim "demek


MetinAydinn

Hep bunu "где (gde)" başa almayı unutuyorum.


Ayfer509229

Rusça klevye yok o nedenle Rusça yazamıyorum.


Grkan427503

Akıllı telefonunuzun klavye ayarlarından temin edebilirsiniz


Bibimeeryem

Мой и моя ayni şey değilmi? Açiklarmisiniz lütfen

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.