Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Uczniowie mają to samo zadanie."

Tłumaczenie:The students have the same objective.

4 lata temu

14 komentarzy


Paszulka
Paszulka

Skoro pisze uczeń, to powinno być uczeń, czyli pupil. Skąd mam wiedzieć, że administrator ma na myśli studenta?

3 lata temu

BenjiMcKenobi

Z kontekstu, którego tu brak. W tym wypadku, oba te słowa pasują. Zazwyczaj "a pupil" to młodszy uczeń, natomiast "a student" to najczęściej starsze dziecko chodzące do szkoły/uczeń/licealista/student/ktoś, kto się czegoś uczy. "Pupil" jest bardziej brytyjskie i brzmi trochę staroświecko. Nauczyciele zazwyczaj mówią na wszystkich uczniów "students", niezależnie od ich wieku. Są jeszcze słowa "schoolboy/​schoolgirl/​schoolchild", którymi można powiedzieć, że ktoś jest w wieku szkolnym; raczej nie używa się ich w kontekście nauki; dobry uczeń to "a good student/pupil." Źródło: http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/student?q=student

3 lata temu

lovemyharryx

Ja napisalam 'the students have got the same objective' i pokazalo jako blad haha zal -_-

3 lata temu

BenjiMcKenobi

Kliknij "Zgłoś problem".

3 lata temu

pietia8

Z uporem godnym większej sprawy tłumacz Duolingo domaga się "students" zamiast "pupils". Żeby było śmieszniej, jak najedzie się kursorem na polskie słowo "uczniowie" to pojawia się dymek z tłumaczeniem i jedną z dwóch proponowanych opcji są "pupils". Kto zrozumie tę maszynę?!

3 miesiące temu

Krzysko23

Zamiast "the same" użyłem "the alone" (tak też jest w podpowiedzi) i nie zaliczyło...

11 miesięcy temu

MarekMiszcz

"alone" znaczy samotny (inaczej sam/samo). To całkiem co innego.

7 miesięcy temu

kasiasiwon

students to raczej studenci, ja użyłam pupils i błąd

4 lata temu

Viciu1a

To uczniowie nie tylko wyzszczej uczelni

3 lata temu

Grandorii

Sentence już nie zalicza, wtf?

3 lata temu

BenjiMcKenobi
  • Sentence - zdanie
  • Objective - zadanie
3 lata temu

PrzemysawC3

Goal to cel... ja uzylem opinion i blad....

4 lata temu

Yzalbe
Yzalbe

Opinion to opinia, zdanie (na jakiś temat), a nie zadanie :)

4 lata temu