1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bu bizim geçen sene kaldığım…

"Bu bizim geçen sene kaldığımız otel."

Çeviri:This is the hotel where we stayed last year.

April 25, 2014

17 Yorum


cronychucky

Which olamazmiydi


Galandar.mehdi

İn which daha doğru bence.


CanerKOCA1

Which neden kabul edilmiyor..


a_h.m.e-t

Akılda kalması ya da anlaşılması belki kolaylaşır diye bu kural "oluşturulurkenki eski" İngiliz mantığını açıklama/tahmin etme çabam -bilmiyorum istisnaları belki vardır ama- :

"Kural1: otel bir mekandır. Kural2: mekanlar için which değil where kullanır"

Belki de burada olay bu kadar basit ve bu şekilde son derece katı bir ezberdir. Adı üstüne kural.


yahyayenil

İn which, where anlami tasir dolayisiyla in which ve which birbirinden farkli seyler


receptoklu

This hotel which is we stayed last year .. Ne kadar dogru ? .


Selcen_Ozturk

maalesef tamamen yanlış. which li versiyon sadece " This is the hotel at which we stayed last year."


gpekyalcin

Of which olmaz mı?


Sleyman650474

bu konuyu tam olarak anlamak için nereye bakmam gerekiyor. hiçbir şey anlamadığım ilk konu.


Sedat99

Bir 'the' eklemeyince yanlis algilamasi cok sacma


Selcen_Ozturk

hayır, yanlış cümleyi yanlış anlaması çok normal. mesela Türkçe öğreniyor olsaydınız da "Bu bizim geçen sene kaldık otel"i bir -ımız yüzünden kabul etmiyor demeniz gibi bir şey.


egesahin99

This is the hotel in which we stayed last year. cümlesindeki in neden gerekli?


ucanhora

this is the hotel which we stayed last year.


dcekuc

Doğru cvaplar: • This is the hotel that we stayed at last year. • This is the hotel where we stayed last year. Benim yanlış sayılan cevabım: this is the hotel that we stayed last year benimki gerçekten yanlış mı bilemedim?


6VYsVqUY

This is the hotel we stayed last year . Ne kadar yanlış bir kullanım? that yada where ile belirtsek bile "at last year" olmadığı için yanlış demesi yanlış değilmi ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.