1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He leaves his children at th…

"He leaves his children at the museum."

Fordítás:A múzeumnál hagyja a gyerekeit.

April 25, 2014

9 hozzászólás


SndorOrsov

A leaves jelentése az is lehet hogy indul nem? Én beírtam hogy ő a gyerekeivel múzeumba indul, de nem fogadta el... végülis nagyon nem mindegy hogy múzeumba hagyja a gyerekeit vagy a múzeumba indul velük, de a leaves szóból most nekem honnan kéne tudnom hogy melyik a jó mondat?


DrBuboBubo

Az at the museum jelentése a múzeumnál, nem pedig a múzeumba. A he leaves with his children jelenti azt, hogy a gyerekeivel távozik.


aptg.gabi

Szeretném megkérdezni, hogy valami éttermes gyakorlásnál volt, ha jól emlékszem, hogy az "at the restaurat" jelentheti az épületBEN, tehát az étteremBENt is vagy keverek valamit? Válaszodat előre is köszi!


DrBuboBubo

Nem lehet mindent szavanként lefordítani. Az at megadhatja például azt is, hogy milyen eseményen vagy milyen tevékenység közben történik valami az alannyal. A szótár példamondatai között van olyan, aminek a fordításához "ban"-t kéne használni:

  • I met my wife at a disco.

Szóval, látni kéne azt a mondatot, de lehet, hogy valóban étteremBEN a helyes fordítás.


aptg.gabi

oké, köszi, ha rátalálok majd jelentkezem! :)


nemkatica

"I reserve a table at the restaurant" - ez volt az hogy étteremben.


dora.vincz

Maga a to leave azt jelenti hogy elhagy, hagy. A to leave for jelenti az elindulást. Pl: He left for the airport-Elindult a reptérre


sirkalmi

Nem mindegy, hogy elhagyom vagy otthagyom. A leaves elhagyást is jelent, akkor hogy mondja az angol, hogy a múzámnál elhagyta a gyerekeit?


nemkatica

Úgy, hogy he is an irresponsible parent!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.