"Ő ismerős nekem."

Fordítás:He is familiar to me.

June 4, 2018

3 hozzászólás


simi586

She is familiar for me. Miért nem jó?

June 4, 2018

jzsuzsi

He/she is familiar to me.

De nem "familiar for me". Sok szóhoz megvan, hogy milyen prepozíciót szokás használni utána. A gyakori a familiar to. Ezt úgy is eldöntheted, hogy ha rákeresel a "familiar to" és "familiar for" kifejezésekre Google-n, melyikre kapsz több találatot.

https://lingohelp.me/preposition-after-adjective/familiar-with-to-from-in/

Ebből látszik, hogy a familiar with is gyakori, de annak kicsit más a jelentése. You are familiar with astrology. Astrology is familiar to you. Mindkettő azt jelenti, hogy ismerős neked az asztrológia/értesz az asztrológiához.

June 4, 2018

B.T.1972_

Csatlakozom

September 4, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.