1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Why do we assume the boss kn…

"Why do we assume the boss knows everything?"

Fordítás:Miért feltételezzük, hogy a főnök mindent tud?

April 26, 2014

25 hozzászólás


armiba

Magyarban a "feltételez" igétől csak felszólító módban választjuk el a "fel" igekötőt. Pl.: "Tételezzük fel, hogy a Duoling szerkesztői nyitottak a javító szándékú információk befogadására! " Nem folyásolok senkit be, de - ha ki akar valamit fogásolni - lebbezzen fel!" Szép?


Adam1978

Átírtam egybeírt alakra (feltételezzük).


BtorLaca

A feltételezés szó nem szétválasztható. Mint a fellebbezés sem. Tehát hibás a megfejtés magyar nyelvtanilag. Nincs olyan, hogy lebbezzünk fel, tételezzük fel...


Bauer01

a feltételezzük, vagy a tételezzük fel az nem mindegy?


matevera

Nem. A "tételezzük fel" a hibás ebben az esetben. ( jelentettem) Így inkább feltételes módban használjuk szerintem, amikor még nem állította senki biztosan, hogy a főnök mindent tud.- Miért tételez(nénk) fel, hogy a főnök mindent tud?" " Miért feltételezzük, hogy a főnök mindent tud?"-ebben az esetben már volt egy állítás amit megkérdőjelezünk-tehát, szerintem így a jó.


LszlUgrai

Egyszerűen másra vonatkozik a kérdés. Ha "Miért feltételezzük?" akkor arra, hogy miért gondoljuk azt a főnökről, hogy mindentudó, míg a "Miért tételezzük föl" arra, hogy miért is kellene nekünk feltételeznünk a főnök mindentudását.


GeorgeSzirb

Helyes, de angolul, hogyan változik?


HahnCsaba

Sehogy. :-) Most csak magyarkodunk... :-D


Harga

"Why do we assume the boss knows everything?" - Miért feltételezzük, hogy a főnök mindent tud? ; "Why should we assume the boss knows everything?" - Miért tételezzük fel, hogy a főnök mindent tud? (Miért kellene feltételeznünk...)


andi51edit13

miért feltételezzük a fönökről,hogy mindent tud, Ez ugyanazt jelenti, el kéne fogadnia


DekZsolt3

Miért feltételezzük, hogy a főnök tud mindent?


SzabCsaba9

"Tetelezzuk fel" - szomoru ezt olvasni egy nyelvoktato alkalmazasban.


Harga

Tételezzük fel, hogy ez senkit nem szomorít!


SzabCsaba9

Tegyük fel, hogy valójában nem ez a helyzet (lásd alább...)


Harga

Tételezzük fel! :)


Pola51

Miért feltételezzük a főnök mindentudását? Nem fogadta el.


GrdosMari

kijavította a feltételezt gondolra


Zsolt_Siska

Kéne bele pár kamu szó,nem? Így csak sorbarakom, oszt'jó napot...


ant.arn

Egy kérdés! Az ige (know) E/3-ban van, nem csak kijelentő módban kell S-t írni a végére? Kérdő mondatban is?


laszlo.guu

Nem midegy hogy tud mindent vagy mindent tud?


AnyuUgyes

Magyartalanul fogadja el.Ha a -hogy -ot kihagyom.


pumazsu

A szórend nem mindegy? Tud mindent vagy mindent tud??


Adam1978

De mindegy, mindkettőt elfogadja a program. Ajánlott megoldás (amit a program felvet másik lehetőségként) viszont többnyire csak egy lehet, a semlegesebb, gyakoribb, jellemzőbb, általánosabb megoldás. Ettől még a speciálisabb verziók nagy része ugyanúgy helyesnek számít.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.