A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Why do we assume the boss knows everything?"

Fordítás:Miért tételezzük fel, hogy a főnök mindent tud?

4 éve

16 hozzászólás


armiba

Magyarban a "feltételez" igétől csak felszólító módban választjuk el a "fel" igekötőt. Pl.: "Tételezzük fel, hogy a Duoling szerkesztői nyitottak a javító szándékú információk befogadására! " Nem folyásolok senkit be, de - ha ki akar valamit fogásolni - lebbezzen fel!" Szép?

2 éve

BtorLaca

A feltételezés szó nem szétválasztható. Mint a fellebbezés sem. Tehát hibás a megfejtés magyar nyelvtanilag. Nincs olyan, hogy lebbezzünk fel, tételezzük fel...

2 éve

Bauer01

a feltételezzük, vagy a tételezzük fel az nem mindegy?

4 éve

matevera

Nem. A "tételezzük fel" a hibás ebben az esetben. ( jelentettem) Így inkább feltételes módban használjuk szerintem, amikor még nem állította senki biztosan, hogy a főnök mindent tud.- Miért tételez(nénk) fel, hogy a főnök mindent tud?" " Miért feltételezzük, hogy a főnök mindent tud?"-ebben az esetben már volt egy állítás amit megkérdőjelezünk-tehát, szerintem így a jó.

4 éve

LszlUgrai

Egyszerűen másra vonatkozik a kérdés. Ha "Miért feltételezzük?" akkor arra, hogy miért gondoljuk azt a főnökről, hogy mindentudó, míg a "Miért tételezzük föl" arra, hogy miért is kellene nekünk feltételeznünk a főnök mindentudását.

4 éve

GeorgeSzirb

Helyes, de angolul, hogyan változik?

4 éve

HahnCsaba

Sehogy. :-) Most csak magyarkodunk... :-D

3 éve

zoltancsergo

mindegy sehogy sem fogadja el

2 éve

andi51edit13

miért feltételezzük a fönökről,hogy mindent tud, Ez ugyanazt jelenti, el kéne fogadnia

2 éve

DekZsolt3

Miért feltételezzük, hogy a főnök tud mindent?

2 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

"Tetelezzuk fel" - szomoru ezt olvasni egy nyelvoktato alkalmazasban.

2 éve

Pola51

Miért feltételezzük a főnök mindentudását? Nem fogadta el.

1 éve

GrdosMari

kijavította a feltételezt gondolra

1 éve

Zsolt_Siska

Kéne bele pár kamu szó,nem? Így csak sorbarakom, oszt'jó napot...

1 éve

Revand

Na ez már röhejes! Hogy a szerkesztő magyar nyelv szórendiségével sincs tisztában! Nem fogadja el ezt: Miért feltételezzük, hogy mindent tud a főnök? Nagyon ideje volna már egy átfogó lektorálásnak!

9 hónapja

ant.arn
ant.arn

Egy kérdés! Az ige (know) E/3-ban van, nem csak kijelentő módban kell S-t írni a végére? Kérdő mondatban is?

7 hónapja

Kapcsolódó fórumok