"Minutesandseconds"

Překlad:Minuty a sekundy

před 7 měsíci

7 komentářů


robod.cz

Přikláním se pro priorintí výraz v češtině: "Minuty a vteřiny". Protože zde se učíme jazyku a nikoli vědeckému názvosloví. Nemluvě o tom, že latinské "secundus" znamená "další", či "druhý". (primus, secundus, tercius). "sekundy" bych bral jako výraz sekundární - neboli druhotný.

před 2 měsíci

Radim7791

Ale sekunda je správnější! Vteřina je oblouková míra. Ze zvyku všichni občas říkáme vteřina pro určení času, ale to už bylo před dávnými desetiletími zrušeno. Jedná se vlastně o hovorový výraz, který bych uznával, ale není primární.

před 1 měsícem

Radim7791

Pardon. Dnes se neříká oblouková vteřina, ale úhlová vteřina.

před 1 měsícem

robod.cz

Z hlediska jazyka (tedy humanitní vědy) není "sekunda" správnější - je to synonymum pro "vteřina". Pěkný článek na toto téma je na webu Matfyzu zde: https://www.matfyz.cz/clanky/99-jak-to-vidi-cestinar-vterina-nebo-sekunda

před 1 měsícem

VraOdalov

Sekunda je vteřina

před 7 měsíci

tatka_
tatka_

Dle soustavy SI je sekunda časový údaj, kdežto vteřina je stupňová míra pro měření velikosti úhlu. Proto by zde měli být uznávány pouze sekundy.

před 7 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Bereme i vteřiny.

před 7 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.