Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Běž ke svým rodičům!"

Překlad:Run to your parents!

před 3 měsíci

8 komentářů


Honza_U

Go to your parents! nelze? Musí k nim utíkat?

před 3 měsíci

tatka_
tatka_

V hovorové mluvě se používá např. "běž pryč" čímž je myšleno že má odejít. Tady bychom měli překládat spisovně.

Go to your parents! = Jdi ke svým rodičům!

před 3 měsíci

Honza_U

som z toho volaký zmetěný... Lze tedy do češtiny přeložit Běž ke svým rodičům s GO na začátku nebo ne? Význam je dle mne stejný a zda bude dotyčný sprintovat, pojede trolejbusem nebo se poplazí je celkem lhostejné - prostě se přemístí z bodu A do bodu B

před 3 měsíci

KarelPaur

Běž v čj znamená jdi ale i utikej. To není nespisovný výraz. Proto by ,,go" mělo být uznávané. Ze zadání nelze poznat zda jít nebo běžet. Za mě je obojí správně

před 1 měsícem

tatka_
tatka_

Pletete se. "běž" ve smyslu "jít" je hovorové slovo.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=běž

Na odkaze si rozklikněte slovník SSČ.

před 1 měsícem

KarelPaur

Zdravím sovičku tatku :-)) Zaprvé díky za poučení o ČJ - máte pravdu. Ale důvod proč jsem psal je jinde. Vzhledem k minulosti jsem si dovolil použít ,, zažité" slovo běž ve spojitosti se spisovným jdi. Zde to nelze protože je vyžadovaná spisovná čeština. JENŽE jinde (tuším v lekci determiner jsem přeložil ,,They write the letters" jako Oni píší dopisy. A ejhle uznáno jako správná odpověď, nicméně jako JINÉ SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ bylo ,,Oni PÍŠOU dopisy" :-) Kdepak je nám ztratila ta spisovnost? Jinde zas bicycle (he has a bicycle) uznáno kolo? nemělo by být jízdní kolo protože kolo může být i např. mlýnské. :-) Přeji krásný den. PS: omlouvám se tvůrcům Doulinga za zabírání místa, ale tohle jsem nemohl ,,překousnout" mlčením - když tak to smázněte.

před 1 měsícem

kacenka9
kacenka9
Mod

Nevim, kde se nam 'go' ztratilo, ale dle meho tam byt melo a doplnila jsem.

Nicmene Pisi i Pisou je dle akademie spisovne. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=psat

před 1 měsícem

KarelPaur

zdravím kacenku9 a tatku. Tak mi to nějak nedá. Ta naše krásná spisovná čeština kde mi bylo ,,vytmaveno" slovo ,,běž" znamenající utíkej. Jak mi vysvětlíte přátelé že v lekci zvr. zájmen je věta ,, Běžte sami" přeložena jako ,, Go by yourselves" a ne ,,Run....... :-))) Tak a teď do mě. :-) PS: kačenko samozřejmě jsem si odkaz otevřel a patřičně ,,čuměl", protože tato pravidla ČJ neznám! Asi jsem se svými pomaloučku sedmi křížky na krku ze staré školy. Přeji krásný den :-)

před 1 měsícem