1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim ayakkabım kirli."

"Benim ayakkabım kirli."

Çeviri:My shoes are dirty.

April 27, 2014

18 Yorum

Konu önem sırasına göre

mukremin.duru

sadece "My shoe is dirty" cevabımı kabul etmedi "shoes" cevabınında seçilmesi gerektiği belirtilmektedir. "shoes" çoğul için değilmi dir?

April 27, 2014

omercito
Mod

Shoes, "sağ ve sol teklerden oluşan bir çift ayakkabı" anlamına gelebileceği gibi "birden fazla çift ayakkabı" anlamına da gelebilir. (Tek bir çift olduğunu vurgulamak için "a pair of shoes" gibi bir kullanım da tercih edilebilir.)

May 7, 2014

taylansahin3000

benim ayakkabım kirlidir demiyorki is takısı aldıgı zaman dir dır değilmi bu program bazen insana bildigini de unutturuyor....

June 15, 2014

Selcen_Ozturk

hayır. program size bir şeyler öğretmeye çalışıyor, yanlış bildiklerinizi unutmanız iyi bir şey ;)

Türkçede isim ya da sıfattan yüklem yapılabilir (Ben güzelim, sen güzelsin, o güzel ya da o güzeldir - burada dir opsiyoneldir ve sadece vurgu yapmak içni ya da genel gerçeklerden bahsetmek için kullanılır) , İNgilizcede ise yüklem isim ya da sıfatsa am/is/are dan uygun olanı kullanmak şarttır

January 19, 2015

GozdeYilmaz10

My shoes dirty. Yazdım yanlış mı?

January 20, 2015

mizinamo

Evet, yanlış. Fiil gerekiyor.

August 3, 2015

BusyMinded

My shoes "are" dirty. Bu dogrusu. Çünkü am/is/are olmak anlamı taşır.

September 16, 2015

Gopal668699

Selcan hanim siniflara nasl katiliyoruz?

June 5, 2019

NevriyeErg

are cogul kelimeler de kullaniliyor. neden "ayakkabim" kelimesinde "are" kulanildi ki

December 10, 2014

Selcen_Ozturk

çünkü bir çift ayakkabıdan bahsederken İngilizcede çoğul yani shoes kullanılıyor. Aynı şekilde pantolon trousers, makas scissors vs. Burada kelimeler çoğul olduğundan ARE kullanılır. kelimenin Türkçedeki tekilliğine değil İNgilizcede tekil ya da çoğul olduğuna göre İngilizce kurallarını uygulamalıyız :)

January 19, 2015

cem84

My shoe is dirty cevabimi kabul etti. Saniyorum duzelttiler..

December 8, 2014

Selcen_Ozturk

bu cevap sadece bir ayakkabı tekinden bahsedilirken doğrudur.

January 19, 2015

kalahan1

diyelim ki birkaç çift ayakkabın var ve onları kastederek Türkçe de şunu söylemek istiyorsun: benim Ayakkabılarım kirli... ingilizcesi nedir: my shoes are dirty.. ve diyelim ki ayakkabının tekini kastederek şunu söylüyorsun ingilizce de my shoe is dirty... ingilizce karşılığı şu mudur? : benim ayakkabım kirli!!!

December 9, 2014

SelinNehirgmsdl

Is ile are arasındaki farkı bir türlü çözemedim yardım edin

January 19, 2015

Selcen_Ozturk

am/is/are İngilizcenin en temel konusudur.

  • I am
  • you/we/they are
  • he/she/it is

SHOES - they- ARE

January 19, 2015

ferdi48130

Geniş zamanda durum cümlelerinde kullanılır no action fiilsizlik, is yardımcı fiili he, she, it özneleri ile kullanılır. Are yardımcı fiili ise you, we, they özneleri ile kullanılır. He is a doctor= o bir doctordur, yani durum belirtir doctor bir iş oluş aktivite yapmıyor, they are an engineer= onlar mühendistir ..... gibi.

November 17, 2015

mizinamo

"They are an engineer" imkansız -- Birçok kişi, bir mühendis olamaz. "They are engineers" olmalı (yani her kişi mühendis - eğer on kişi olsa, on mühendis olur).

November 17, 2015

dunyaguzel

Benim ayakkabim kirli demek dehil mi?

March 23, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.