1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim ayakkabım kirli."

"Benim ayakkabım kirli."

Çeviri:My shoes are dirty.

April 27, 2014

17 Yorum


mukremin.duru

sadece "My shoe is dirty" cevabımı kabul etmedi "shoes" cevabınında seçilmesi gerektiği belirtilmektedir. "shoes" çoğul için değilmi dir?


omercito

Shoes, "sağ ve sol teklerden oluşan bir çift ayakkabı" anlamına gelebileceği gibi "birden fazla çift ayakkabı" anlamına da gelebilir. (Tek bir çift olduğunu vurgulamak için "a pair of shoes" gibi bir kullanım da tercih edilebilir.)


taylansahin3000

benim ayakkabım kirlidir demiyorki is takısı aldıgı zaman dir dır değilmi bu program bazen insana bildigini de unutturuyor....


Selcen_Ozturk

hayır. program size bir şeyler öğretmeye çalışıyor, yanlış bildiklerinizi unutmanız iyi bir şey ;)

Türkçede isim ya da sıfattan yüklem yapılabilir (Ben güzelim, sen güzelsin, o güzel ya da o güzeldir - burada dir opsiyoneldir ve sadece vurgu yapmak içni ya da genel gerçeklerden bahsetmek için kullanılır) , İNgilizcede ise yüklem isim ya da sıfatsa am/is/are dan uygun olanı kullanmak şarttır


GozdeYilmaz10

My shoes dirty. Yazdım yanlış mı?


mizinamo

Evet, yanlış. Fiil gerekiyor.


BusyMinded

My shoes "are" dirty. Bu dogrusu. Çünkü am/is/are olmak anlamı taşır.


Gopal668699

Selcan hanim siniflara nasl katiliyoruz?


NevriyeErg

are cogul kelimeler de kullaniliyor. neden "ayakkabim" kelimesinde "are" kulanildi ki


Selcen_Ozturk

çünkü bir çift ayakkabıdan bahsederken İngilizcede çoğul yani shoes kullanılıyor. Aynı şekilde pantolon trousers, makas scissors vs. Burada kelimeler çoğul olduğundan ARE kullanılır. kelimenin Türkçedeki tekilliğine değil İNgilizcede tekil ya da çoğul olduğuna göre İngilizce kurallarını uygulamalıyız :)


cem84

My shoe is dirty cevabimi kabul etti. Saniyorum duzelttiler..


Selcen_Ozturk

bu cevap sadece bir ayakkabı tekinden bahsedilirken doğrudur.


kalahan1

diyelim ki birkaç çift ayakkabın var ve onları kastederek Türkçe de şunu söylemek istiyorsun: benim Ayakkabılarım kirli... ingilizcesi nedir: my shoes are dirty.. ve diyelim ki ayakkabının tekini kastederek şunu söylüyorsun ingilizce de my shoe is dirty... ingilizce karşılığı şu mudur? : benim ayakkabım kirli!!!


SelinNehirgmsdl

Is ile are arasındaki farkı bir türlü çözemedim yardım edin


Selcen_Ozturk

am/is/are İngilizcenin en temel konusudur.

  • I am
  • you/we/they are
  • he/she/it is

SHOES - they- ARE


dunyaguzel

Benim ayakkabim kirli demek dehil mi?


SerseriMayinTR

"My shoe is dirty" doğru yanıt diyor ama "My shoes dirt" seçebiliyoruz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.