Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Benim ayakkabım kirli."

Çeviri:My shoes are dirty.

4 yıl önce

17 Yorum


mukremin.duru

sadece "My shoe is dirty" cevabımı kabul etmedi "shoes" cevabınında seçilmesi gerektiği belirtilmektedir. "shoes" çoğul için değilmi dir?

4 yıl önce

omercito
omercito

Shoes, "sağ ve sol teklerden oluşan bir çift ayakkabı" anlamına gelebileceği gibi "birden fazla çift ayakkabı" anlamına da gelebilir. (Tek bir çift olduğunu vurgulamak için "a pair of shoes" gibi bir kullanım da tercih edilebilir.)

4 yıl önce

taylansahin3000

benim ayakkabım kirlidir demiyorki is takısı aldıgı zaman dir dır değilmi bu program bazen insana bildigini de unutturuyor....

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. program size bir şeyler öğretmeye çalışıyor, yanlış bildiklerinizi unutmanız iyi bir şey ;)

Türkçede isim ya da sıfattan yüklem yapılabilir (Ben güzelim, sen güzelsin, o güzel ya da o güzeldir - burada dir opsiyoneldir ve sadece vurgu yapmak içni ya da genel gerçeklerden bahsetmek için kullanılır) , İNgilizcede ise yüklem isim ya da sıfatsa am/is/are dan uygun olanı kullanmak şarttır

3 yıl önce

GozdeYilmaz10

My shoes dirty. Yazdım yanlış mı?

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, yanlış. Fiil gerekiyor.

3 yıl önce

BusyMinded

My shoes "are" dirty. Bu dogrusu. Çünkü am/is/are olmak anlamı taşır.

2 yıl önce

NevriyeErg

are cogul kelimeler de kullaniliyor. neden "ayakkabim" kelimesinde "are" kulanildi ki

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü bir çift ayakkabıdan bahsederken İngilizcede çoğul yani shoes kullanılıyor. Aynı şekilde pantolon trousers, makas scissors vs. Burada kelimeler çoğul olduğundan ARE kullanılır. kelimenin Türkçedeki tekilliğine değil İNgilizcede tekil ya da çoğul olduğuna göre İngilizce kurallarını uygulamalıyız :)

3 yıl önce

cem84

My shoe is dirty cevabimi kabul etti. Saniyorum duzelttiler..

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu cevap sadece bir ayakkabı tekinden bahsedilirken doğrudur.

3 yıl önce

kalahan1

diyelim ki birkaç çift ayakkabın var ve onları kastederek Türkçe de şunu söylemek istiyorsun: benim Ayakkabılarım kirli... ingilizcesi nedir: my shoes are dirty.. ve diyelim ki ayakkabının tekini kastederek şunu söylüyorsun ingilizce de my shoe is dirty... ingilizce karşılığı şu mudur? : benim ayakkabım kirli!!!

3 yıl önce

SelinNehirgmsdl

Is ile are arasındaki farkı bir türlü çözemedim yardım edin

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

am/is/are İngilizcenin en temel konusudur.

  • I am
  • you/we/they are
  • he/she/it is

SHOES - they- ARE

3 yıl önce

ferdi48130

Geniş zamanda durum cümlelerinde kullanılır no action fiilsizlik, is yardımcı fiili he, she, it özneleri ile kullanılır. Are yardımcı fiili ise you, we, they özneleri ile kullanılır. He is a doctor= o bir doctordur, yani durum belirtir doctor bir iş oluş aktivite yapmıyor, they are an engineer= onlar mühendistir ..... gibi.

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"They are an engineer" imkansız -- Birçok kişi, bir mühendis olamaz. "They are engineers" olmalı (yani her kişi mühendis - eğer on kişi olsa, on mühendis olur).

2 yıl önce

dunyaguzel

Benim ayakkabim kirli demek dehil mi?

2 yıl önce