"DidyouknowEnglandisanisland?"

Çeviri:Sen İngiltere'nin bir ada olduğunu biliyor muydun?

4 yıl önce

14 Yorum


HalilERGEN

Sen İngiltere'nin bir ada olduğunu bildin mi. Ingilizcede nasıl yazılır. Ben cevirisine bunu yazmıştım.

4 yıl önce

omercito
omercito

Geçmiş zamanda yazmışsınız:

  • Did you know (that) England is an island? - İngiltere'nin (şu an) bir ada olduğunu bildin mi/biliyor muydun?

  • Did you know (that) England was an island? - İngiltere'nin (önceden) bir ada olduğunu bildin mi/biliyor muydun?

Yukarıdaki cümleler daha çok "o an biliyor olmak" durumunu ifade ediyor fiilin kullanım şekli itibariyle. "Soru soruldu ve o an bildim" gibi bir anlamı daha net verebilmek için ise duruma göre farklı fiiller kullanmayı tercih ederiz.

4 yıl önce

CAytun
CAytun

Cümleler bağlamdan uzak bir şekilde veriliyor ne yazık ki. Cümlenin hangi ortamda söylendiğini bilemiyoruz. Ayrıca konu da geçmiş zaman olunca insan ister istemez böyle düşünebiliyor. Ben de aynı hatayı yaptım.

4 yıl önce

vvsey
vvsey

Bence geçmiş zamanda daha doğru: Did you know that England WAS an island? Ve bu cümlenin şu anda bir anlamı var.

Ama bu cümlenin çok daha büyük bir problemi var: England is only half of an island çünkü! :)

2 yıl önce

kablll

Did you know cümlesinden sonra that kullanmak yanlış bir anlam verir mi? Ya da bu cümlede neden kullanılmadı? Hangi durumlarda böyle oluyor?

4 yıl önce

SerdalSoydan

that yanlış bir anlam vermez hatta doğrusudur. Ama konuşma dilinde kullanılmıyor yalnızca yazı dilinde kullanılıyor...

4 yıl önce

alsusa

Fark etmez.

4 yıl önce

BilgehanEr

Aslında İngiltere bir ada değil Birleşik Krallık'ı meydana getiren, Büyük Britanya adasındaki ülkelerden biridir.

3 yıl önce

gariban16

ingilterenin bir ada oldugunu bilir miydin

3 yıl önce

CihatBalli

lan sadece soru işareti koymadım vicdansız duolingooooo !!!

2 yıl önce

LordSagan

Sadece soru işareti konulmadığı için asla yanlış saymaz. Başka bir kısımda hata yapmış olmalısınız.

1 yıl önce

ibrahm_zdemir

"İngilterenin bir ada olduğunu sen bilirmiydin"olmadı help me

1 yıl önce

Melekogut

Yanlışikla Ingiltorenin yazdigim icin kabul etmedi

1 yıl önce

brahimGven8

Cümle yapısına göre "İngiltere'nin bir ada olduğunu bildin mi?" daha doğru bir cevap gibi geliyor. "Biliyor muydun?" olması için was ve ing takısı olması gerekmez mi?

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.