Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"My sister is an engineer."

Çeviri:Benim kız kardeşim mühendis.

4 yıl önce

32 Yorum


HalilERGEN

Benim bacım bir mühendistir. Neden kabul edilmiyor. :) Yazdığım Türkçe değil mi. Bire bire ceviri ile Türk dili ve mantığı Ingiliz diline evrilmeye başlıyor.

4 yıl önce

adnan797125

Bacim kelimesi türkiyede kullanılır onlar da ise ablam veya kız kardeşim kelimesi kullanılır

3 yıl önce

YakupAdina

Bacım deme encınıyır ;)

3 yıl önce

Furkan_07

onlarda kullanılmaz ne demek? İngilizcede öyle kullanılıyor diye biz "bacım" sözcüğünü kullanmayalım mı? İngilizceyi İngiliz gibi düşünüyorsunuz da Türkçeyi Türk gibi düşünemiyorsunuz. İngilizce bu konuda yetersizse biz ne yapalım.

7 ay önce

BatuhanTah4

Aynn knk

6 ay önce

incikin_
incikin_

Bire bir çevirinin amacı bazı dilbilgisi yapılarını ve kelimeleri kendi kendinize keşfetmenizi sağlamak. Bence bu açıdan uygulama çok başarılı. "Bacım" vs bazı kelimeleri günlük hayatımızda kullanmayı tercih edebiliriz ama uygulamada olmamasını hoşgörmek lazım bence. Cevabınızın doğru çıkması için anlamdan ziyade dilbilgisine odaklanmanızı, en yaygın kullanımı tercih etmenizi ve yaratıcılığınızı biraz dizginlemenizi öneririm:)

2 yıl önce

Altintren

Ablam demek için benden büyük olduğunu bilmem lazım. Burada older veya elder sister dememiş. Belki kızkardeşim benden küçük.

2 yıl önce

gs.eren

aynen

7 ay önce

duman.tugc

ben de ´´kardeşim bir mühendis yazdım´´

3 yıl önce

jedi2236

kız kardeş

1 yıl önce

LeventYazi1

Sadece kızkardeşi bitişik yazdim kabuk etmiyor.

3 yıl önce

nihatca

bitişik yazınca neden kabul etmiyor 'kızkardeş'

2 yıl önce

gs.eren

evet ya

7 ay önce

qwerty609596

Sister e kizkardes yazdim kabul etmedi

9 ay önce

LeventYazi1

Kizkardesim bir mühendistir. Dedim kabul etmedi.kiz kardeş ayrilmasi gerekmis.

2 yıl önce

Mentalist-mengus

Sister kizkardes mi abla mi bazen kizkardes kabul ediyor bazen abla

3 yıl önce

PerihnTurh

Benim kız kardeşim mühendis yazdım kabul etmedi garipsin program

3 yıl önce

sude3353

Engineer tamirci anlamına da gelmez mi

3 yıl önce

DilsadeGngr

a ve an i "bir" i devamlı kullanmak şart mı? Kardeşim mühendis, babam doktor felan diyemez miyiz?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede meslek belirtirken "Ben doktorum." demek yeterli. İngilizcede ise "I'm A doctor" (=Ben BİR doktorum) demek gerekiyor.

Yani tekil bir kişinin mesleğini belirtirken başına A veya AN getiriyoruz:

I'm A doctor.
He's A teacher.
She's AN artist.
I'm AN engineer.

Birden fazla kişiden bahsediyorsak A/AN 'e gerek yok (neyse oradan yırttık):

We ARE teachers.
You ARE doctors.

2 yıl önce

ozcanozkan

Yani kalıp haline mi gelmis? A/an koymazsak da "i am engineer" demekle adam herhalde doktor oldugumu sanmaz.

11 ay önce

gs.eren

diyebilirz

7 ay önce

selocan1903

An neden var burda

2 yıl önce

SefaSawur

Kizkardesim muhendis dedim yanlis dedi

1 yıl önce

gs.eren

bbanada öyle dedi

7 ay önce

incinaz4

Bu mükemmel olmuş

11 ay önce

Murat323095

a ve an in farki ne

11 ay önce

Mehmet772959
Mehmet772959

cevabım doğru

9 ay önce

gs.eren

sister abla da demek kız da demek.Benim kızım mühendis yazdım kabul etmedi :(

7 ay önce

mari776234

ablam olması için older yazması gerekmezmi kız kardeşim dedim yanlış dedi orada older sister yazmıyor ki

6 ay önce

arifumut

"Benim kızkardeşim" kabul etmedi.

2 ay önce

Mehtab962856

"Benim kız kardeşim bir mühendis" olmalı. An (ve ya a)=bir

3 hafta önce