1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Но у нашей мамы нет лошади."

"Но у нашей мамы нет лошади."

Çeviri:Ama bizim annemizin atı yok.

June 18, 2018

2 Yorum


SenSeiRofu

Ama bizim annemizin atları yok


meteulku_

Atları olmaz. "loshadi" burada çoğul değil tekil, -in halinde olduğu için çoğul olarak gözüküyor sadece. Çoğul hali de loshadi evet ama tekil olduğunu nyet'den anlıyoruz. Bir cümlede olumsuzluk varsa, nyet varsa eksik olan şey, hiç olmayan şey ismin -in halinde kullanılır.

Eğer "Annemizin atları yok." demek isteseydik doğru cevap şu olurdu: "U nashey mamy nyet loshadey." (лошадей yani)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.