"She did not hear me say that."

Fordítás:Nem hallotta, hogy ezt mondtam.

April 28, 2014

31 hozzászólás


biktopx

A say miért nincs múlt időben? A did-hez a hear tartozik, de az egész mondat múlt idejű, ezért azt gondoltam, a say-nek is annak kellene lennie. Előre is köszi! :)

April 23, 2015

SeBa207735

Egyszer fejezzuk ki a multidot.

December 9, 2015

biktopx

Köszi! :)

December 9, 2015

LizKiss2

Kerdo mondatokban csak a segediget (do=did) teszuk multidobe az ige jelen marad.

April 9, 2019

aptg.gabi

SZERETNÉM MEGKÉRNI TANULÓ PAJTÁSAIMAT, HOGY JELENTSÉTEK BE A HIBÁKAT, HIÁNYOSSÁGOKAT, MERT TÖBB JELENTÉS GYORSABB EREDMÉNY! :)

July 25, 2014

grumbler47

A mondat szó szerinti fordítása: "Ő nem hallott engem azt mondani" magyarul :) "Nem hallotta, hogy azt mondom" a "say" elé azért nem kell a "to", mert az érzékelést jelentő égék elé nem tesszük ki.

February 8, 2015

Merwyl

Valóban kérdezlek: a say = mondani, az miért/mitől "érzékelés"?

November 28, 2015

Katalin5246

A " that"nem "azt"jelenti . Vagy ezt is azt is eddig nem ugy volt, hogy "this"

December 26, 2018

kogu4
January 28, 2019

Otam

ez mit jelent pontosan? ő nem hallotta, amit nekem mond

April 28, 2014

DrBuboBubo

Nem hallotta, hogy azt mondtam. (javítva) Nyilván a szövegkörnyezet nélkül nehezen állja meg ez a mondat önállóan a helyét.

Viszont még nem láttam olyat a duolingon, hogy az angol szöveg alatt a Fordítás: után nincs semmi. Vagy csak nálam nincs?

April 28, 2014

budai.doc

Lent már nincs több válaszadási lehetőség, ezért itt folytatom.

Nem abban az értelemben kivétel. Az utolsó példádban az „utálom”, „szeretem” egyfelől jelen időben van, másfelől a magyarban is és az angolban is főnévi igenév szerepel utánuk: „látni”. Ha a múltban voltam valaminek fültanúja, láttam, akkor a múlt idejű cselekvést, amit „érzékeltem”, „to” nélküli főnévi igenévvel fejezhetem ki. Ráadásul, ahogy azt nagyon helyesen leírtad, még azt is tudom az „ing”-es alakkal érzékeltetni, hogy csak részben voltam tanúja az eseménynek. Ez általában az érzékelést kifejező igéknél lehetséges: hear, see, listen, notice, smell. A nyelvkönyv szerényen ezt írja: „and a number of other verbs”. Ebben az értelemben kivétel a hear. Viszont ha a mondat eleje szenvedő szerkezet, akkor mégis kell a „to”. You were seen to go out.

May 1, 2014

askat1951

Elfelejtették a fordítást, nem csak nálad nincs :)

July 24, 2014

aptg.gabi

Pedig...! :)

July 25, 2014

budai.doc

A mondat nekem reported speech-nek tűnik, nem "to say" kellene?

April 28, 2014

DrBuboBubo

Én a hivatalos magyar fordítás nem látom. Mindenesetre három variációt különböztetünk meg:

  • hear what: No one could hear what she said.
  • hear someone/something do something: He heard the door slam shut.
  • hear someone/something doing something: She heard the dog barking outside.

A do változatot akkor használjuk, azt hiszem, ha a teljes folyamatot hallotta az illető (az ajtó becsapódását az elejétől a végéig), a doing változatot pedig akkor a folyamat egy részét hallotta (felfigyelt az egész éjszakán át tartó ugatásra). A reported speech az első lenne, amikor az igeidőket egyeztetni kell.

April 29, 2014

budai.doc

Ez nem reported speech, csak nekem tűnt annak. Nem azt akarja (she) idézni, hogy mit mondtam (me), hanem fültanúja volt annak, amikor mondtam valamit (that). Ebben az esetben viszont nem kell a „to”, mivel a „hear” ige a kivételek közé tartozik.

Kissé megzavart, hogy az első megszólalásodban a mondat második felét jelen idővel fordítottad, ami az idézett beszédnél lehetséges. A példáidból is kiderült, hogy nem erről van szó, tehát a mondat mindkét fele múlt időben van: nem hallotta, hogy azt mondtam.

A példamondatokhoz fűzött magyarázatod szerintem helyes.

April 29, 2014

DrBuboBubo

OK, javítottam. Bár sajnos az én magyar nyelvhasználatomban ez ugyanazt jelenti. Másrészről annyira talán nem kivétel a hear, mert például ugyanerre a sémára van ez is: I hate to see you go, but I love to watch you leave.

April 29, 2014

Otam

Thanks

April 28, 2014

aptg.gabi

Ez a mondat fordításának hiányához kapcsolódna::Sajna, az utóbbi időben egyre több az ilyen és gyakran a mondatot sem mondja ki a gép! Na, így tanuljon a szegény ember lánya, fia! :( Én folyamatosan jelentgetem mind a két hiányosságot!

July 6, 2014

Merwyl

Én is több nyelven ismerem, használom, sőt, szeretem az frappáns, rövid főnévi igeneves szerkezeteket. (sima infinitivet), amit a külföldi használ, amikor mi, pl. "Célhatározói mellékmondatot" ! A legszebb példa: "I come to bury Caesar, not to praise him." Vörösmarty meg is hagyta ezt a szép, archaikus formát: "Temetni jöttem Caesart, nem dicsérni." Mai, köznyelvi használat inkább már úgy mondaná: "Azért jöttem, hogy eltemessem Cézárt, és nem azért, hogy dicsérjem"! De a szóban forgó mondatban semmiféle "infinitiv-form"-ot nem érzékelek!

November 28, 2015

tucite

Ennel a feladatsornal nekem sem ad forditast.

January 5, 2015

Maci1946

Nem csak neked, senkinek. Ráadásul mostanában fazoníroztak a program működésén és a hiba bejelentésénél megszüntették a lehetőséget, hogy "egyéb" címszó alatt bejelenthessük, hogy kérjük a fordítást.

August 13, 2017

Pola51

Behelyettesítő gyakorlatnál soha nem fordít a Duo.

January 10, 2018

TrzskJnos

Nem hallotta amit mondok.

December 27, 2015

MartonGeza

Szerintem a "that" "az"-t jelent és nem "ez"-t! Javítandó!

January 27, 2019

GerleiIstv

Ha az angol azt akarja mondani, hogy "ezt" az this lenne! A Duo saját szótára szerint is egyébként: that = az, a(z) …, hogy, aki; (Igaz, hogy a példamondatokban aztán az egyikben, azonnal "ezt" fordítottak.)

February 2, 2019

dinoszaurusz2

That ≠ ez. that= az vagy rosszul tudom?

February 18, 2019

evairenpinter

Nem hallott engem, hogy azt mondom. - Így értelmeztem.

February 26, 2019

bela0830

Nem hallott engem hogy mondom????

June 30, 2016

Barnus14

Grrrrr... Tudtam, de rosszra kattintottam! Amúgy úgy láttam, hogy a jó válaszra nyomtam... Hát... Ó, banyek!

November 22, 2017
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.