"Baba, bu benim motorum değil."

Çeviri:Папа, это не мой мотор.

June 29, 2018

17 Yorum
Tartışma kilitli.


osm6w

не nin nereye geleceğini nasıl anlayacağız


sofiya11085

Ето мой bu benim demek. olumsuzluk eki getirmek için мой un önüne koyucaksı


RahmanGkku

Teşekkür ederim


serhat_uyr7

Где моя счастве ?


Hakan972695

Bu tip bir cümlede sıralama şu şekilde anladığım kadarıyla, Virgülden sonrası sırayla; Zamir-bağlaç / Olumsuz eki-Fiil / Nesne

Bende yeni başladım. Bu soruyu ilk seferde yapabildim. Yanlış yönlendirmek istemem. Türkçe yazılışı ; Baba, bu değil benim motorum. Türkçe karşılığı: Baba, bu benim motorum değil.


hdnrk

Моя kabul etmiyor мой yazdığım zaman da onu kabul etmiyor farklari ne bi cinsiyet belirtilmemis çünkü


Bahar944006

Aslında o ismin sonundaki harfe bağlı. Bir kural yani. Şöyle:

'Мотор' sondaki harf 'p' okunduğunda 'r' oluyor yani bir sessiz harf. İsmin sonundaki harf ünsüz, ünlü ve ayrıca bir kaç harf olduğunda 3 cinse ayrılıyor. Erkek, kadın bir de orta cins.

Bu kelimede sondaki harf -okunuşunu yazıyorum- 'r' olduğu için erkek cinsi oluyor. 'Мой' erkek, 'моя' kadın oluyor. R ünsüz harf oluyor; 'мотор' kelimesi erkek cinsine girdiği için özneyi de erkek cinsinde kullanmalısın. Yani;

'Мой мотор' --> Benim motorum (Erkek birinin motoru oluyor)

'Моя мотор' --> Benim motorum (Kadın birinin motoru)


Decoalaskia999

Unsuzle bitiyorsa genellikle cinsi м.р


MetinAydinn

Папа, это не мой мотор.

(Papa, eto ne moy motor.)


simlivak

ben türküm bilgisiyardan yapıyorum rusça klavye yok yapamıyorum inadına rusçaya çevir diyor


emirhankuz3

Hanfendi cihazınızın klavye ayarlarından rusça klavyeyi ekleyin ikinci bir dil olarak. Rahatlıkla klayve değiştirerek soruları cevaplayabilirsiniz


Aytac758763

Bizde zaten rusça klavye koyub yapıyoruz.


irkeveumm

Моя yaptığım için yanlış kabul etti peki


M.SeyfettinCAN

Olumsuzluk Eki önce geliyor galiba

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.