1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Baba, bu benim motorum değil…

"Baba, bu benim motorum değil."

Çeviri:Папа, это не мой мотор.

June 29, 2018

27 Yorum


osm6w

не nin nereye geleceğini nasıl anlayacağız


sofiya11085

Ето мой bu benim demek. olumsuzluk eki getirmek için мой un önüne koyucaksı


RahmanGkku

Teşekkür ederim


usudjrjrii

Değil şimdi yanlış demeyeyim ama nana eto He mon MOTOP he papa ( yani nana ) ve eto dan sonra ben de pek anlamadım 2 defa yanlış yaptım


Esmira956846

He inkar akıllım gerizekalımısın nesin?


Hakan972695

Bu tip bir cümlede sıralama şu şekilde anladığım kadarıyla, Virgülden sonrası sırayla; Zamir-bağlaç / Olumsuz eki-Fiil / Nesne

Bende yeni başladım. Bu soruyu ilk seferde yapabildim. Yanlış yönlendirmek istemem. Türkçe yazılışı ; Baba, bu değil benim motorum. Türkçe karşılığı: Baba, bu benim motorum değil.


hdnrk

Моя kabul etmiyor мой yazdığım zaman da onu kabul etmiyor farklari ne bi cinsiyet belirtilmemis çünkü


Bahar944006

Aslında o ismin sonundaki harfe bağlı. Bir kural yani. Şöyle:

'Мотор' sondaki harf 'p' okunduğunda 'r' oluyor yani bir sessiz harf. İsmin sonundaki harf ünsüz, ünlü ve ayrıca bir kaç harf olduğunda 3 cinse ayrılıyor. Erkek, kadın bir de orta cins.

Bu kelimede sondaki harf -okunuşunu yazıyorum- 'r' olduğu için erkek cinsi oluyor. 'Мой' erkek, 'моя' kadın oluyor. R ünsüz harf oluyor; 'мотор' kelimesi erkek cinsine girdiği için özneyi de erkek cinsinde kullanmalısın. Yani;

'Мой мотор' --> Benim motorum (Erkek birinin motoru oluyor)

'Моя мотор' --> Benim motorum (Kadın birinin motoru)


Decoalaskia999

Unsuzle bitiyorsa genellikle cinsi м.р


MetinAydinn

Папа, это не мой мотор.

(Papa, eto ne moy motor.)


simlivak

ben türküm bilgisiyardan yapıyorum rusça klavye yok yapamıyorum inadına rusçaya çevir diyor


emirhankuz3

Hanfendi cihazınızın klavye ayarlarından rusça klavyeyi ekleyin ikinci bir dil olarak. Rahatlıkla klayve değiştirerek soruları cevaplayabilirsiniz


ebrar591105

Telefondan daha iyi oluyor.


Aytac758763

Bizde zaten rusça klavye koyub yapıyoruz.


M.SeyfettinCAN

Olumsuzluk Eki önce geliyor galiba


irkeveumm

Моя yaptığım için yanlış kabul etti peki


usudjrjrii

Bendede öyle oluyor


b0lOI

Cümle yapısı neye göre değişkenlik gösteriyo


usudjrjrii

Bana hak verenler


DR.SU1

Мой ve моя fark ne ya


Bahar944006

Мой - Erkek cinsinde 'ben' demek.

Моя - Kadın cinsinde 'ben'.


Betuloztas

"мой" ile "моя" arasındaki fark nedir? 'Мой' yazdığım yere 'моя' gelmesi gerek diyor. Daha sonraki cumlelerde 'моя' yazıyorum ve 'мой' gelmesi gerek diyor.


Bahar944006

Мой - Erkek cinsi olarak 'ben'

Моя - Kadın cinsi olarak 'ben'

Ve o ters olay da ismin sonundaki harfe bağlı. İsmin sonundaki harf ünsüz ise erkek cinsi olmuş olmuyor ve 'мой' geliyor. Eğer ünlü ise kadın cinsi olmuş oluyor ve 'моя' gelmesi gerekiyor.

Rica ederim :)


Anxyos

this was hard

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.