1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Нет, я не ем яблоки."

"Нет, я не ем яблоки."

Çeviri:Hayır, ben elma yemem.

July 2, 2018

16 Yorum


ashleyy_y

Elmalar mı elma mı?


Betl117774

Яаблоки elmalar demek Яаблоко elma demek


AhmedCan7

Elma = яблоко Elmalar = яблоки

Я harfi 'ya' diye okunduğu için ayrıca 'а' harfine gerek yok.


selmanfo

Burada ismin -i halinden dolayı -а -и'ye dönüşüyor. Yani çoğul olduğu için değil arkadaşlar.


TAMER937389

bende merak ediyorum и ile cogul olmus


ShinyChu

Hata var... Iki defa sordu bu soruyu birinde Türkçeden Rusya'ya diğeri Rusya'dan Türkçeye. Яблоки olduğunda elmalar yazdım kabul etti. Bunda elmalar yazıyorum kabul etmiyor??! Яблоки= elmalar


Odette_

Hyır,elma yemiyorum. daha doğru değil mi!?


yunushan19071

İngilizcede ki -ing eki mantığı gibi düşün yemiyorum ile yemem arasında bir fark var


HanmKaraca

Het e baktım nasıl olduğu çıktı


A8klfZIG

geniş zaman için çoğul mu kullanmak gerek?


kraElifBoy3

Hayır ben elma yerim hemde seve seve!


NigaritoM

Яблоки elmalar demekse neden burda elma diyor?


selmanfo

Burada ismin -i halinden dolayı -а -и'ye dönüşüyor. Yani çoğul olduğu için değil arkadaşlar. Elmayı yemem gibi düşünün. Rusçada bu durum var maalesef. -i hali oluyor kelimelerde.


selmanfo

Buradan ismin -i hali ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Ayrıca kanalı da öneririm, çok faydalı; https://www.youtube.com/watch?v=enLt5fsnkj8


AyberkAydn2

Evet biliyorum mesela Almancadada aynı durum var Ich esse der Apfel yerine ich esse "den" Apfel deme zorunluluğu var yani elma yiyorum/yerim değilde Elma-yı yerim/yiyorum mantığı var galba eğer öyleyse Kolaymış

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.