Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Máš teď čas?"

Překlad:Do you have time now?

před 2 měsíci

2 komentáře


Roman216204

ahoj musim se zeptat, proc se zdw pouziva oprator DO. myslel jsem, ze have se pouziva bez operatora. jako I HAVE HUNGRY - HAVE YOU HUNGRY stejne jako sloveso can, must apod.

před 2 měsíci

tatka_
tatka_

Pomocne sloveso "do" se pouziva v anglických (amerických) otázkách a v záporných vetách. V britske anglictine se pouziva "have got".

I HAVE HUNGRY je nesmysl. Správně je I AM HUNGRY

  • "Do you have time now?" - americka angličtina

  • "Have you got time now?" - britska angličtina

před 2 měsíci