1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "İşte benim kazağım."

"İşte benim kazağım."

Çeviri:Вот мой свитер.

July 7, 2018

13 Yorum


Yasemin191816

Мой ile моя arasındaki fark nedir ?


MetinAydinn

Mesela "брат" = "erkek kardeş" ve "benim kardeşim" demek istiyorsak eğer "мой" dememiz gerekiyor. Benim erkek kardeşim "мой брат" (moy bırat).

Eğer ki dişil için kullanacaksak;

"сестра" = "kız kardeş" ve "benim kardeşim" demek istiyorsak eğer "моя" dememiz gerekiyor. Benim kız kardeşim "моя сестра". (maya sestra)


meteulku_

moy, eril sözcükler için kullanılır, moya ise dişil.


bibaseiff

Ordaki "kazak" kelimesi eril mi ayrıca bunu soyliyen dişil yani kız neden моя yerine мой oldu


Kloe.33

Peki дом,свитер sözleri eril mi


MetinAydinn

Yok birinin anlamı ev diğerinin anlamı kazak,süveter.

He dersen o zaman nerden anlayacaz eril ya da dişil olduğunu demek ki rusya'da yuvayı dişi kuş yapmıyormuş::D Ev dediğinde erkek kullanacaz:)) Bu işin şakası tabii orasını bende bilmiyorum.


ikra617261

Rusça da eril ve dişil olarak ayrılmış. Aynı arapça daki gibi... Ama Türkçe miz çok farklı herkeze "o" diye seslensek kimse bize " sen erekek kız ayrımı yapıyorsun " Demez galiba... :D


Taha2469

rusça yazamıyorum ki nasıl olacak. bunun bir uygulaması var mı bilen lütfen yardım edebilir mi? rusça ekran klavyesi filan mesela?


823-usamekalkan

Reis telefonun klavye ayarından ek dil olarak rusça yapabilirsin


Nanabe210943

Rusça çok karışık geliyor okulda da öğreten yok bir yerden de bilmiyorum yani anlayacağınız sıfırdan başlıyorum nasıl kolay öğrenirim?


rem547183

kolaya kaçarsan dil öğrenemezsin


jiyan483368

Cok iyi uygulama

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.