1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I am purple."

"I am purple."

Çeviri:Ben morum.

April 29, 2014

123 Yorum


CilginMemo

Benim mor oldugum bir dunyada ben jupiter turkcesi bile ogrenirim


EbruEr4

Aynen öyle çok saçma


Fesist

İ am purple - cumlesi gayet dogru bir kullanimdir.Sonuc olarak hic birimiz ingiliz degiliz ve gunluk kullanimlari;yada deyimleri turkcelestiremeyiz.Yada tam tersini yapamayiz.Bunu yapmak; yabanci dil ogreniminde bizi yanlis ve eksik algilamaya surukler


Rumeyysa

İngilizce de büyük " İ " harfi yoktur. Bilginize...


aes3131

Allah senden razı olsun


darikov1

bazen böyle cümleler daha akılda kalıcı oluyor yanlış yapmaktan çekinmeyin kolay kolay unutmazsınız moru :D


Ramazanalt229419

Evet dooru"this orange is orange"gibi...


Gke851858

yakıştı ama sana mor renk çok... :)


aan509385

Insanoğlu Gelecekte rengarenk olacak böyle giderse


englishfunn

böyle kullanımlar akılda kalır doğru katılıyorumm :D


eyma718149

everything is blue:d


kumsuriyan

İngilizce öğrendikçe morlaşacağız demekki


emnaltnkk

BEBEK MAVİSİDİR O MOR OLSA DURAMAZSIIN :d


Nisa126246

I am purple you


Beyza955322

Dayak yiyince ben :D


Erkankarahan

Nereye geldik bi anda


mavimavi12

Ben morum yazdim ama kabul etmedi


Yasincan4

Ingilizce yazmanı istiyo :D


Eren986672

"İ am purple man" yapsaydınız keşke. Marvel hayranları sevinirdi


xceyhun

I am purple! -Thanos


Pelin673681

elalem normalde yanlis yapma nedenini arastirir ben buraya eglenmeye geliyom aq wjdjkwjdjjs


glce292442

Mood jdjsjsksh (blink buldum çok mutluyumke)


aes3131

bende turuncuyum


murtaza165264

Patlicansin herhalde


Ali8892

Colorful olmalıydı


Ali8892

Colorful olmalıydı


metak1114

Biz niye mor oluyoruzki durduk yere ROBLOX tanoslara benzedi

Ben: Siri ben morum Siri: Anladığımdan emin değilim


Sweet_Hear2

BUNU GÖRÜNCE IKI SAAT BOYUNCA I'M THE PURPLE GUY DEYİP DANS ETTİM HFJGDJHFJFJ


HilalDnmez4

KARTALLAR UÇABİLİR Kartallar uçabilir Atlar yarışabilir Maymunlar tırmanabilir Çitalar koşabilir Kuşlar uçabilir Balıklar yüzebilir İnsanlar osurabilir

Ama hepsi bu kadar...


HilalDnmez4

Müq bir ortama müq bir şiir


Nergisdzn

Allahtan mor değilim


Nergisdzn

Alllahtan mor degilim


glce292442

Bir sürü blink buldum uçuyorum wohooo


BERRA640074

Bu uygulamada bi mor olmadığım kalmıştı o da oldu


abceylan

Merhaba, "I purple. " yazsam olmaz mı? "I drink water." yazarken "am" kullanmıyoruz, burada neden kullanıyoruz. Teşekkürler.


incikin_

İngilizce cümlelerin olmazsa olmazı yüklemdir. Sadece yüklemle bile cümle kurabiliriz:

"Listen!" = Dinle!

Oysa yüklem yoksa isim, sıfat, zarf olsa dahi cümle oluşturamazsınız....

I: Ben
Purple: Mor

Şimdi yüklemsiz bu iki sözcükten ne köy olur ne kasaba... Böyle elimizde "gitmek, okumak" vs. fiil olmayan durumlarda BE"yardımcı fiilini kullanıyoruz.

Yardımcı fiil "BE" (esasen olmak fiili) özneye ve zamana göre değişiyor. Geniş zamanda "he/she/it özneleri için şöyle çekiliyor:

I am purple.
You are purple.
He is purple.
She is purple.
It is purple.
We are purple.
You are purple.
They are purple.

Yani bu ve bunun gibi yüklemi olmayan cümlelerde fiil yerine am/is/are kullanıyoruz.
"I drink water." gibi fiili olan geniş zaman cümlelerinde buna gerek kalmıyor.


abceylan

Ayrıntılı açıklamanızdan dolayı çok teşekkür ediyorum.


Emir-.

Ya hep ezbere kaçıyorsunuz mantığını bir türlü öğretemiyorsunuz. Sonuna -dır -dir -dur -dür vb ekleri gelirse to be fiillerini kullanırız. Mesela ben morum(dur) oluyor ama ben su içerim(dir) olmuyor. Kapiş ;)


Fatima2701

Çünkü "i'm purple" cümlesinde fiil yok ama "i drink water" cümlesinde bir fiil vardır. Bu yüzden "am" eki kullanılır.


MspSweetel

:) 8HTZS6 külp kodu acaba gelir misiniz ? Hem eğlenmek için hem de dil öğrenmek için . Gelenlere çok teşekkür ederim :)


EGEBARIN

Ben mor değilim


Chrysalism_

Kendi kendine cevap vermek de kaçıncı derece yalnızlık


delal437577

Kendi kendine cevap verdiğini farkındasındır umarım


simay2007

de ayrı yazılacak


elif385283

Yakıştı ama sana mor renk çok düşlediğin gibi olmadımı


Yusuf57381

Ben morum dedirtti lan


Fatih_Polat

Ben morum Sen morsun Emre mor


lakman2

Duolingo mor müs


Jonas719405

Kadın sanki "ay en porpıl" diyor


melike457303

aklıma ben marul geldi asfasfa nasıl bi kafa bu


Ramazanalt229419

Ooh bu yorumlar bayaa iii..bi örtmen tutsam oda bunları annatıcaktı saatinede elli kaat bayılıcaktım...hepinize teşekkürler...


cimbomluekiz

Doğru cevabı kabul etmiyor.


GalaxyGala253869

Ben pembeyim o mor knkm da gri ben venüs o jüpiter knkm da ay kesinlikle yani kesinlikle


imakingimaboss__

Şu kelimeye bahane bulanlar mormu olurmuş vb. diyenler size sesleniyorum öğrenenlere engel olmayın please.


ilyasgl

Ben morum nedir abi yesilim desen anlarim


Elmasecrinnur12

Ben morum cümlesi çok saçma bence


mavimavi12

Ben dogru yazmistim ama calismalarimin ustunden geciyorum


ZlayOlgarA

Evet öyle oluyor.


yage33

ben mor da kabul edilmeli aynı anlamda


gizemgmel

Ben morum ne lan asjanajans


Oduncu111

Ben mor yazdım olmadı


MehmetInce12

Ben mor niye olmuyor


MehmetInce12

Ben mor kabul etmedi


Aysel358031

Mor oldugumu bilmirdim haha


pocemon445

Basiyom algilamiyo ben napiyim sonra da yanlis diyo


u.lose.

Bende sarıyım o zmn


Kamile728786

Dogru yapmıştım yanlış gösteriyor


ErdemErbil

Ben morum nedir kardeşim kafanız güzelken mi hazırlıyorsunuz bu soruları


ifa150551

I am purple yazdım kabul etmedi


Batuhan391548

ben morum sana korum


Batuhan391548

ben morum sana korum


Ebrarotou

Ben morum. Mars gezegeninden geliyorum.


furkanzdem774349

beni birikeri takip etsin beaber kapışalım hepinizi yenerim beni takibe alın bende sizi alcam


EmreMertAltay

şöyle cümleler çok mantıksız ama akılda kalan


EmreMertAltay

Arkadaşlar bu biraz garip cümle olmadım .Şimdi düzelteyim İ am Emre Mor


Erencraft

Ben mor değilim morukum


inciwatn.01

Ben mor muyum? Şu an hayatı sorguluyorum


simay2007

Ben mor muymuşum?


Zeynep802739

Ben morum sjsjsj


Alperen583394

I'm blue da bae da bae da daa


mehmet792968

Purple is also a color


hebelehbel165068

sakin purple guy yazmış


Sweet_Hear2

Aklıma purple guy geldi XD


HseyinYavu417780

I'm blue dabii di dabiii da ~


pnar65570

direkt aklıma" i purple you" geldi


BERRA640074

Bu uygulama da bi mor olmadığım kalmıştı o da oldu


Serhat_2010

Yanlış bilgi var.Neyse en azından kamerayla izlenmediğimi öğrendim.


Zeynep253199

Valla saçma maçma ama lazım olabilir.en azından morun ne dmek olduğunu öğrendiniz salaklar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.