Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I am purple."

Çeviri:Ben morum.

4 yıl önce

138 Yorum


CilginMemo

Benim mor oldugum bir dunyada ben jupiter turkcesi bile ogrenirim

2 yıl önce

Elmas64

Jdksmakfnsjnfjsnf

3 ay önce

OyunSozuk3

Agshjajdkakdjakmsmdnnd

1 yıl önce

AieRana1

Bu nasıl gülme yaa

9 ay önce

Beyza955322

Dayak yiyince ben :D

2 yıl önce

lkAkyac
5 ay önce

Fesist
Fesist

İ am purple - cumlesi gayet dogru bir kullanimdir.Sonuc olarak hic birimiz ingiliz degiliz ve gunluk kullanimlari;yada deyimleri turkcelestiremeyiz.Yada tam tersini yapamayiz.Bunu yapmak; yabanci dil ogreniminde bizi yanlis ve eksik algilamaya surukler

4 yıl önce

Rumeyysa

İngilizce de büyük " İ " harfi yoktur. Bilginize...

3 yıl önce

mervenurC.

Hiç bilmiyoduk sağol ya

1 yıl önce

EyupSekban

İngilizcede büyük i olmaya bilir ama bizim klavyemizde var

1 yıl önce

kraElifBoy3

Bencede öyledir. Mesela "I am purple

2 ay önce

darikov1

bazen böyle cümleler daha akılda kalıcı oluyor yanlış yapmaktan çekinmeyin kolay kolay unutmazsınız moru :D

3 yıl önce

Ramazanalt229419

Evet dooru"this orange is orange"gibi...

10 ay önce

Gke851858

yakıştı ama sana mor renk çok... :)

1 yıl önce

NisanurDuy

Hahahshjd

8 ay önce

mer426956

Naber moruk

5 ay önce

Tmezgitci

Ben morumdur neden yanlış. Am is are dır dir eki değilmiydi

3 yıl önce

ozgurerdempolat

Hayır dır dir eki geçmiş zaman oluyor. Burada geniş zaman durumu bulunmakta.

3 yıl önce

Dhryfen

dır dir eki geçmiş zaman olmaz, -dı -di geçmiş zaman olur. "O şu an okula gitmektedir" "O her hafta bir kere bankaya gider/gitmektedir." diyebilirsin Türkçe'de. Kullanımı çok yaygın olmasa da hatalı bir ifade değildir. (bakın burada da -dir kullandım - geniş zamanda)

3 yıl önce

mavimavi12

Ben morum yazdim ama kabul etmedi

8 ay önce

abceylan

Merhaba, "I purple. " yazsam olmaz mı? "I drink water." yazarken "am" kullanmıyoruz, burada neden kullanıyoruz. Teşekkürler.

1 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizce cümlelerin olmazsa olmazı yüklemdir. Sadece yüklemle bile cümle kurabiliriz:

"Listen!" = Dinle!

Oysa yüklem yoksa isim, sıfat, zarf olsa dahi cümle oluşturamazsınız....

I: Ben
Purple: Mor

Şimdi yüklemsiz bu iki sözcükten ne köy olur ne kasaba... Böyle elimizde "gitmek, okumak" vs. fiil olmayan durumlarda BE"yardımcı fiilini kullanıyoruz.

Yardımcı fiil "BE" (esasen olmak fiili) özneye ve zamana göre değişiyor. Geniş zamanda "he/she/it özneleri için şöyle çekiliyor:

I am purple.
You are purple.
He is purple.
She is purple.
It is purple.
We are purple.
You are purple.
They are purple.

Yani bu ve bunun gibi yüklemi olmayan cümlelerde fiil yerine am/is/are kullanıyoruz.
"I drink water." gibi fiili olan geniş zaman cümlelerinde buna gerek kalmıyor.

1 yıl önce

abceylan

Ayrıntılı açıklamanızdan dolayı çok teşekkür ediyorum.

1 yıl önce

Elmas64

İlk cümlede fiil bulunmuyor fakat ikinci cümledeki "drink water" yani "su içmek" bir fiil olduğu için "am is are"kullanılır.☺

3 ay önce

zekionur

Ben de morum :))))))))))

1 yıl önce

ugur_1.6

lan mallar kaybolun sizin yüzünüzden aradığımız cevapları bulamıyoruz

1 yıl önce

MspSweetel

:) 8HTZS6 külp kodu acaba gelir misiniz ? Hem eğlenmek için hem de dil öğrenmek için . Gelenlere çok teşekkür ederim :)

1 yıl önce

EGEBARIN

Ben mor değilim

1 yıl önce

EGEBARIN

Bende

1 yıl önce

EmreEker16

Senin morluğunu ...

3 hafta önce

Rumeysa555759

Ben mor neden olmuyorr

1 yıl önce

elif385283

Yakıştı ama sana mor renk çok düşlediğin gibi olmadımı

1 yıl önce

elif337782

Merhaba adaşım

1 yıl önce

NisanurDuy

Babzhhs

8 ay önce

Yusuf57381

Ben morum dedirtti lan

1 yıl önce

Duygu920106

Beni tanıyo

1 yıl önce

Fatih_Polat

Ben morum Sen morsun Emre mor

1 yıl önce

lakman2

Duolingo mor müs

1 yıl önce

Yunis719405

Kadın sanki "ay en porpıl" diyor

1 yıl önce

melike457303

aklıma ben marul geldi asfasfa nasıl bi kafa bu

1 yıl önce

NisanurDuy

Hshshs

8 ay önce

Anonim68375

Mrb bende turuncu

1 yıl önce

Ramazanalt229419

Ooh bu yorumlar bayaa iii..bi örtmen tutsam oda bunları annatıcaktı saatinede elli kaat bayılıcaktım...hepinize teşekkürler...

10 ay önce

cimbomluekiz

Doğru cevabı kabul etmiyor.

9 ay önce

sunshine_g2

Purple guy

9 ay önce

GalaxyGala253869

Ben pembeyim o mor knkm da gri ben venüs o jüpiter knkm da ay kesinlikle yani kesinlikle

9 ay önce

SinirliHatun

Şu kelimeye bahane bulanlar mormu olurmuş vb. diyenler size sesleniyorum öğrenenlere engel olmayın please.

9 ay önce

ilyasgl

Ben morum nedir abi yesilim desen anlarim

9 ay önce

englishfunn

böyle kullanımlar akılda kalır doğru katılıyorumm :D

8 ay önce

aan509385

Insanoğlu Gelecekte rengarenk olacak böyle giderse

8 ay önce

AbdullahEge

Whhegdıwnd

8 ay önce

Elmasecrinnur12

Ben morum cümlesi çok saçma bence

8 ay önce

mavimavi12

Ben dogru yazmistim ama calismalarimin ustunden geciyorum

8 ay önce

ZlayOlgarA

Evet öyle oluyor.

7 ay önce

NisanurDuy

Bende sarı

8 ay önce

yage33

ben mor da kabul edilmeli aynı anlamda

7 ay önce

kumsuriyan

İngilizce öğrendikçe morlaşacağız demekki

7 ay önce

ProEnglish359637

Bok amina koduklarim sikerim sizi yorum yapanlar

6 ay önce

Eren986672

"İ am purple man" yapsaydınız keşke. Marvel hayranları sevinirdi

4 ay önce

Bykush1
Bykush1

Ben marulum

4 ay önce

Pelin673681

elalem normalde yanlis yapma nedenini arastirir ben buraya eglenmeye geliyom aq wjdjkwjdjjs

3 ay önce

eyma718149

everything is blue:d

2 ay önce

EmreEker16

...

3 hafta önce

Dilara842609

Turkce cevırıde ben morumdur anlamsız olduğu için morum oluyor

1 yıl önce

CengizSUNG

saçma bir şey

1 yıl önce

ZeynepSudeOktem

Ama ben mor değilim. Bu nasıl oluyor ?

1 yıl önce

mucahitberkoymak

I not purple . Heralde

1 yıl önce

majid833824

İ am not purple

1 yıl önce

selinderin00

İngilizce'de büyük 'i' harfi olmaz.

1 yıl önce

ZeynepSudeOktem

WPGBTJ benim kulüp kodum. İsteyenler katılabilir.

1 yıl önce

bilgekaganylmz

Kendimi dayak yemiş gibi hissettim

1 yıl önce

gkalpfer

Naber moruk

11 ay önce

ZlayOlgarA

İlkin de hep yanlış yaptım. Ama sonra doğru yaptım.

7 ay önce

AleynaERCA

Purple kelimesini yanlış telaffuz ediyor

1 yıl önce

ceyocan1

ben mor dedim ama neden olmadı

1 yıl önce

ceyocan1

anladım

1 yıl önce

elifhasret02

çok saçma ya

1 yıl önce

gkalpfer

Hocam dersi hep duo lingo kaynatıyo

11 ay önce

Stormstrid

pek anlamlı değil ama benim mor olmaz mı am is are -im anlamı katmalı ben morum 0_o

3 yıl önce

frottce
frottce

Mor benim (hayır mor benim, o değil gibi) cümlesini de I am purple şeklinde ifade edebilirsiniz ama farklı bir tonlamayla. Burada bu kadar tonlama zorlamazlar tabii. :)

3 yıl önce

berkaybtn

Ne sorunlusunuz burda ingilizce mi öğreniosunuz kelimelerin nerde kullanılması gerektiğini mi adamlar uğraşmış ing alıştırma yaptırıyor, muhabbete bak. Beyenmiosan saygısızlık etme

3 yıl önce

ZeynepSudeOktem

Asıl sen benim yazdığıma saygısızlık ediyorsun!

1 yıl önce

TURKEY485396

Ben mor olabilirim ama bazıları moruk

2 yıl önce

Gkhan255724

Ben morum. Kardeşim yeşil. Abim mavi :D

2 yıl önce

zekionur

Çok merak ettim aranızda hiç mor olan biri var mı??

1 yıl önce

zekionur

Aslında mor olunur birisi sizi döverse morarırsınız :))))))))))

1 yıl önce

EsinEkinci

Ben moru(ğu)m

1 yıl önce

DogacUGUR

Lütfen lingot!!!!!!!!11!!!!!!!1!!!!!111!11!!!111 BLS!111111!!11!111111!!!1!11!111

1 yıl önce

kadriye827591

En apple ne demek bilen varmi

1 yıl önce

gkalpfer

Mor demek purple demekse mosmor demek purpurple mi denir yoksa mospurple mi? I am very much purple.

11 ay önce

Ramazanalt229419

Helaaal...süper espiri....

10 ay önce

serap786700

Ben morum nedir yaw;)

1 yıl önce

Harunz2

ne alaka B) :D :)

1 yıl önce

RAMAZAN853741

Yapicaginiz cumleye ya :D

1 yıl önce

gkalpfer

Yılmaz morgül

11 ay önce

bilgekaganyilmaz

Ben morum ne?

3 yıl önce

emretku

Ben morum dayak yedim

3 yıl önce

bilgekaganylmz

"Ben dayak yedim" demek

1 yıl önce

Fesist
Fesist

I am purple

3 yıl önce

Zeyseles

Ben mor dedim kabul etmedi eğer bilen varsa açıklayabilirmi

3 yıl önce

Viforvendetta

yazım yanlışı oluyor.

3 yıl önce

demirokk21

am-is-are şimdiki zaman kalıpları değil mi ?

3 yıl önce

lhdhd1

dir eki

3 yıl önce

vahideglka

Am is are geniş zamandır

2 yıl önce

Volkan_Altunbas

Güzel cevaptı eda

2 yıl önce

Hansa2914

Blue and yellow

2 yıl önce

Zehra113558

Ben morum sjsjsjjs

2 yıl önce

Ravza43967

Zehra soy adin ne

2 yıl önce

AyenurAtas

Wadaaaaaa jjssjsj

2 yıl önce

deadayshe

az önce çıktığın da ben morum yazdım yanlış çıktı doğru cevap benim rengim mor çıktı şimdi çıktığında oraya yazdım doğru olanı ben morum çıktı

2 yıl önce

masalta1

Ben morum sen mavi

1 yıl önce

lakman2

Ne alaka

1 yıl önce

Mehtap707679

Ben sarı

1 yıl önce

zekionur

Mor olmak??

1 yıl önce

furky41

En cok cikan cümle

3 yıl önce

sude3353

"Ben morum" ne demek ya mantiksizligin önde gideni

3 yıl önce

ssudeeee

Acaba bu cumleyi nerde kullanabiliriz gunluk yasamda cok merak ediyorm :):). Ben kirmiziyim falan dese yine mantikli utandm falan :):):)

3 yıl önce

frottce
frottce

Çok yaygın bir kullanımı olmaz, ama bir senaryo uydurmak gerekirse, herkesin farklı renkte bir taşının olduğu bir oyunda mor olabilirsin mesela. Bu arada kırmızıyım cümlesi -kaldı ki Türkçede de pek anlamlı olmuyor- utandım anlamına gelmez. Yani kendini böyle ifade edersen derdini anlatamazsın. :)

3 yıl önce

rdvn01

verdiğiniz örnek için teşekkürler

2 yıl önce

HaticeSaki

Aynen zaten bunu kastediyor mor olan benim gibi bisey

2 yıl önce

eliftrabzon

ben morum ne demek allah aşkına herhalde bizim insan olduğumuzu biliyor bu program

3 yıl önce

mpce

Bir seçim sonucu kişinin tercih etmiş ya da ona denk gelen bir renk olabilir. Örneğin bir kutu içerisinde renkli zarflar aldınız.Size zarfın rengini sordukları zaman ben morum diyebilirsiniz diye düşünüyorum. Yanlış mıyım ?

3 yıl önce

Fesist
Fesist

Ben morum demek insan olmakla alakalı değildir.Altınta yatan anlama bakmak gerekiyor

3 yıl önce

tbsrn

I am orange

3 yıl önce

bilgekaganylmz

Sen portakalsın :D

1 yıl önce

lhdhd1

you are a ezik

3 yıl önce

sinaan1453

I am white

3 yıl önce

velevelevele

çok eziksin yaa:))

3 yıl önce

lmnsener

ben morumdur dedim kabul etmedi am is are zaten dır anlamı katmaz mı

4 yıl önce

EREKKER

Türkçe göre düşün anlamlı mı?

4 yıl önce

eliftrabzon

neeee

3 yıl önce

eliftrabzon

hayır dır anlamı katmaz ve onun türkçesi yoktur herhalde onu bile bilmiyormusun

3 yıl önce

criminalunicon

Bende pembeyim .s .s

3 yıl önce

lhdhd1

ezik

3 yıl önce