"Bir kere daha söyleyebilir misiniz?"

Çeviri:Можете сказать ещё раз?

July 14, 2018

17 Yorum
Tartışma kilitli.


Hakan.exe

Yanımda rus var bunun cevabının yanlış olduğunu söylüyor.


cjemr

Doğrusunu söyler misiniz


sabi764775

Ha ешё ha ещё nə fərq var


BarAdal3

еще раз derken щ harfi ш harfinden daha uzun, art arda iki ş varmış gibi.


sqraw

Скачать ile скажите arasindaki fark nedir?


Ali387882

Скачать : İndir, скажите : söyleyiniz demek.


sqraw

Pardon ilki сказать


meteulku_

"сказать" mastar halidir, "söylemek" olur. "скажите" çekimli halidir, "söylersiniz" olur. Yukarıdaki cümle için mastar hali gerekli çünkü "мочь" fiili ("-ebilmek" demek) zaten "можете" olarak "siz"e uygun şekilde çekimlenmiş. "мочь" fiilinin diğer çekimlenme şekilleri:

  • я могу
  • ты можешь
  • он/она/оно может
  • мы можем
  • вы можете
  • они могут

Bu tür cümlelerde "-ebilmek" çekimleniyor ve kullandığımız asıl fiil mastar kalıyor.


Lalasailorusagi

Скачать download demek, скажите söyle demek


kaOv8

Эти два варианта правильные. Можете сказать ещё раз. Ещё раз можете сказать


Rust909745

Ещё раз можете сказать? - правильный вопрос.


Mrym555407

sırf bir sözzünü unuttum diye yalmış yazıyorrr


mamba573688

Yanlış cevap veriyor


meftun871674

cevapta başka seçenek yok kusura bakma da sistem hatası

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.