"Bir kere daha söyleyebilir misiniz?"

Çeviri:Можете сказать ещё раз?

July 14, 2018

4 Yorum


sqraw

Скачать ile скажите arasindaki fark nedir?

July 14, 2018

sqraw

Pardon ilki сказать

July 14, 2018

Altruist_

"сказать" mastar halidir, "söylemek" olur. "скажите" çekimli halidir, "söylersiniz" olur. Yukarıdaki cümle için mastar hali gerekli çünkü "мочь" fiili ("-ebilmek" demek) zaten "можете" olarak "siz"e uygun şekilde çekimlenmiş. "мочь" fiilinin diğer çekimlenme şekilleri:

  • я могу
  • ты можешь
  • он/она/оно может
  • мы можем
  • вы можете
  • они могут

Bu tür cümlelerde "-ebilmek" çekimleniyor ve kullandığımız asıl fiil mastar kalıyor.

July 15, 2018

ItsSewgi

Of bunları çok karıştırıyorum

April 6, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.