1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Нет, у меня нет мыши."

"Нет, у меня нет мыши."

Çeviri:Hayır, benim farem yok.

July 15, 2018

4 Yorum


Hakanoma

Niye "benim farelerim yok" değil? -и çoğul eki değil mi?


meteulku_

Buradaki görevi çoğul eki değil, -in eki. нет varsa kullanacağımız kelime -in halinde olur. "мышь" gibi çoğu kelimeninse hem çoğul hali, hem de -in hali aynı şekilde çekimleniyor.

Eğer cümle "Benim farelerim yok." olsaydı çevirisi "У меня нет мышей." (-in halinin çoğul hali) olurdu.


zuzu_ahmedzadeh

Bende sef edim kim sef yapmış elin qardırsın

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.