"Maegésznapbeszéltem."

Fordítás:I have been speaking all day.

4 éve

14 hozzászólás


gwandal

Nem kicsit durvultak be, ez az elso lecke ebben a blokkban, es mar a harmadik uj igeidovel talalkozom. Hozzam hasonlo autodidaktaknak ajanlom: http://de.uw.hu/angol/angoligeidok.htm

4 éve

LszlUgrai

Magyarul inkább úgy mondanám, hogy ma egész nap beszélek, mert ha beszéltem, akkor már nem feltétlenül fogok ezután is. "Ma egész nap beszéltem, de most már csöndben maradok"

4 éve

miklos44

A "Today I was speaking whole day." szerintem jó, hanem , miért?

4 éve

budai.doc

Arra gondolj, hogy a hivatalos fordítás jelen idő, a tiéd pedig múlt. Egy angol számára nem jelentheti ugyanazt a kettő. Úgy ítélem meg, hogy a duolingo-n ezek a finomságok nemigen derülnek ki.

4 éve

miklos44

Kösz, ez már egyre nehezebb, de logikus amit írtál.

4 éve

n3dem
n3dem

today i spoke all day?

4 éve

rszarvas

Nem teljesen világos, mi a különbség e között és az "I have been speaking all day" között. Valaki fel tudna homályosítani?

4 hónapja

Batorka

Nekem kissé gondot okoz, hogy egyetlen mondatban kövessem vajon befejezettként avagy még mindig folyamatos cselekvésként gondol rá a feladat kitalálója. Szóval itt egész nap beszéltem, de még mindig beszélek...

4 éve

Adrienn912857

Valaki el tudná magyarázni, miért have been??? Mi a jelentése együtt? Itt miért kell használni?

2 éve

budai.doc

A folyamatos alak képzése: személyes névmás+létige(is, are)+ige+"ing". A befejezetté: személyes névmás+have+ige 3. alak. A kombinációba a létige kerül "befejezett" formába: have been, az ige+"ing" megmarad a folyamatosság miatt. Azt fejezi ki, hogy a múltban kezdődött cselekvésnek van eredménye, de még nem fejeződött be, folytatódni fog.

2 éve

Adrienn912857

Értem. Tehát a befejezett jelen a múltban kezdődik, és a jelenben tart. És 2 féle képpen lehet kifejezni. Jól értem?

2 éve

Adrienn912857

We have spoken... is megfelelne akkor?

2 éve

Adrienn912857

Illetve "I have spoken" bocsánat

2 éve

budai.doc

Az "I have spoken" befejezett jelen, itt a cselekvés véget ért, és a cselekvés eredménye a fontosabb. Az "I have been speaking" folyamatos befejezett igeidő, és ugyan a cselekvés a múltban kezdődött, de még folyamatban van, tehát még nem tekintjük lezártnak az ügyet.

2 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.