"Szeretjük a sportot."

Fordítás:We like sport.

4 éve

4 hozzászólás


Lincolnbrahm

Ilyen egyszerű:Nézzük akkor szépen sorban, hogy mikor kell, használni a THE határozott nével?t: 1. Ha valamib?l csak 1 van: Which is the highest tower in the world? Melyik a világ legmagasabb tornya? (mivel legmagasabb csak 1 lehet tehát fels?fokú melléknevek esetén) The earth goes round the sun. - A Föld kering a Nap körül. (Mert hát a tudomány jelenlegi állása szerint, mind a két égitestb?l csak egy van...:) Rome is the capital of Italy. Róma Olaszország f?városa. (egy országnak is csak egy f?városa van)

I am going away at the end of this year. Az év végén megyek el. (az évnek is csak egy vége van ) 2. Nem megszámlálható f?nevek el?tt, ha azok nem általában , hanem kokrétan vonatkoznak az adott dologra: Pl: Coffee is a popular drink. ó The coffee in my cup is too hot to drink. Japanese was his native language. ó The Japanese he speaks is often heard in the countryside. Intelligence is difficult to quantify. ó The intelligence of animals is variable but undeniable.

  1. mozik (the Odeon), szállodák (the Hilton), színházak (the Apollo), múzeumok (the Prado), újságok/magazinok (The Sun, but: Newsweek), hajók (the Marie Celeste), intézmények (the RSPCA), gallériák (the Tate Gellery) neve el?tt
  2. folyók (the Seine), tengerek (the Black Sea), szigetcsoportok (the Bahamas), államok (the United States o America), hegységrendszerek (the Alps), sivatagok (the Sahara), óceánok (the Atlantic Ocean), csatornák (the Suez Canal) J a könnyebb megjegyzés érdekében egy trükk: minden víz elé kell, kivéve a tavakat (kell a folyók, tengerek, óceánok elé), illetve a többes számban lév? dolgok elé (szigetcsoportok, államok)
  3. of - os szerkezetben lév? tulajdonnevek : the Tower of London, the Statue of Liberty
  4. hangszerek és táncok neve el?tt: play the piano, dance the tango
  5. családnevek elé, ha az egész családra vonatkozik és a családnév többes számban van: the Browns (Brownék)
  6. sh, -ch, -ese-re végz?d? nemzetiségnevek el?tt: the English, the Dutch, the Japanese
  7. címek, méltóságok neve el?tt: the Queen, the Prince (nem kell nével?, ha a nevét is hozzátesszük (Queen Victoria)
  8. melléknevek el?tt, ha azok egy embercsoportra vonatkoznak (a melléknév egyes számban van): the poor (a szegények), the blind (a vakok)
  9. station, shop, cinema, pub, library, city, village szavak el?tt (She went to the station to see Peter off.)
  10. morning, afternoon, evening (in the morning, in the evening, in the evening)
  11. történelmi korok és események neve el?tt: the Renaissance, the Second World War
  12. only, last, first, same el?tt: You are the only one. You are the first/last in the class. This is exactly the same as the old one. És akkor jöjjenek azok az esetek, amikor nem kell kitenni a the -t:
  13. sportok, játékok, napok, hónapok, színek, ünnepek, italok-ételek és nyelvek neve el?tt: She plays squash well. She likes blue. I speak English.
  14. országok (Italy), városok (Rome), utcák (Oxford Steet, but: the High Street) , terek (Trafalgar Square), hídak (Tower Bridge), parkok (Hyde Park), állomások (Victoria Station), hegyek(Everest, but: emlékszel ugye, hogy a hegységrendszereknék volt : the Alps ), szigetek (Cyprus, but: itt is emlékszel ugye, hogy a szigetcsoportoknál viszont volt: the Bahamas) , kontinensek (Europe), tavak (Lake Balaton) neve el?tt
  15. olyan 2 szavas intézménynevek el?tt, amelyek els? tagja tulajdonnév Kennedy Airport, Westminster Abey, but: the White House (mivel a white az nem tulajdonnév)
  16. pub-ok, éttermek, boltok, bankok, szállodák neve el?tt, ha azokat az alapítóról bevezték el és s/- s végz?désük van: Harrods, Lloyds Bank, McDonald s
  17. bed, church, college, court, hospital, prison, school, university szavak el?tt, ha azok az eredeti céljuknak megfelel? dologra utalnak (egyszóval intézményként és nem épületként tekintjük ?ket): I go to church every Sunday. óThe church was built in the last century.
    I learn at university. ó Where is the university?
  18. home szó el?tt, mother/father szavak el?tt, ha a saját szüleinkr?l beszélünk Mother is at home.
  19. közlekedési eszközök neve el?tt: by bus, by car, by plane, but: ha nem by a prepozíció,
    akkor már kell: on the bus
  20. betegségek neve el?tt: he s got malaria, but: flu/the flu, measles/the measles, mumps/the mumps
11 hónapja

RaczLevente

Kulon kifejezte h "A sportot" en azt irtam, hogy "we like the sport"!! -.-"

4 éve

cet423
cet423

valami olyasmi van, hogy ha általában mondjuk, akkor nem kell névelő, de elég diffuz a dolog, sokat kell "baglyozni", hogy ráérezzünk.

4 éve

szilarduk
szilarduk

We watched all games of the basketball championship. We like the sport.

Általánosságban beszélve: We like sports. (mert amerikai zaszlot raktatok ki a tanfolyamra)

Javítsátok ki a feladatot, hogy fogadja el a helyes megoldásokat..

4 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.