"No, thanks."

Traducere:Nu, mersi.

April 30, 2014

30 de comentarii


Cleouta

"nu, multumesc" e romaneste. merci e din franceza. traducerea mea este corecta. multumesc

April 30, 2014

fantomitzah

Intr-adevar, "merci" (cu c) e in franceza.
Dar solutia este "mersi" (cu s), care este in romana varianta mai informala si scurta (la fel cum este "thanks" in engleza pentru "thank you").

Inainte erau acceptate si traduceri lung cu scurt (adica "mersi" cu "thank you", respectiv "multumesc" cu "thanks"), dar am decis ca e mai bine sa fim stricti si sa acceptam doar perechile cu acelasi nivel de formalism:
- thanks = mersi
- thank you = multumesc

April 30, 2014

petrubivol

Profesoara mea de romana nu-mi permite sa-i raspund cu mersi, zice ca suntem la limba romana, nu franceza, dupa parerea mea trebuie acceptate ambele . 1 rind au acelas sens 2 rind duceti lumea in eroare.

May 26, 2014

fantomitzah

http://dexonline.ro/definitie/mersi
Normal ca profesoara nu vrea sa-i zici "mersi" pentru ca asta le zici la prieteni, cu profesoara te exprimi formal.

Am scris clar la indicii traducerile care ar trebui folosite. De aceea sunt indiciile acolo, ca sa fie citite de voi (macar prima data cand apare cuvantul respectiv predat).

May 26, 2014

Laura.M.P

Oricum... alergarea asta imprejur nu face bine nimanui. Ar trebui sa acceptati ca "Multumesc!" se spune si unei persoane necunoscute, si unui prieten, si unei autoritati ... merci este (vezi aici) http://www.dex.ro/mersi. Cei care sunt pe aici, sunt necunoscatori ai limbii engleze (de aceea sunt aici) nu necunoscatori ai limbii romane

February 26, 2015

gabrielnea3

Nu cred ca ,,mersi" este varianta informala a lui ,,multumesc". Este un barbarism. In dictionare este explicat prin multumesc. Chiar daca dictionarele il dau ca sinonim cu romanescul multumesc, eu unul as recomanda evitarea lui. Iar excluderea lui multumesc ca traducere a lui thanks, cred ca este o interpretare personala a dumneavoastra. Discutiile de aici si faptul ca sunt blocate pe platforma Android denota si o oarece incapatanare din partea dumneavoastra?

February 23, 2015

sorinaiustina

E cam tarziu sa mai discut, dar acum am gasit eu site-ul. Vad ca ati tot discutat despre forma/informal si poate cei ce au facut sectiunea romana-engleza or avea si ei dreptatea lor. Dar daca tot ati acceptat traducerea lui "a man" ca barbat/un barbat etc., nu vad de ce nu acceptati "multumesc" ca varianta si penalizati asta. Nu e corect, mai ales ca mersi o fi acceptat acum de dex, dar tot un barbarism ramane.

October 5, 2015

andrewmami

dar în română se zice mulțumesc

February 27, 2016

BuniMarian

mersi e un cuvant struto-camila.Corect,in romana este multumesc!

May 3, 2016

lorypui

Thank you inseamna iti multumesc, iar marsi / merci este in franceza...teoretic ar trebui folosita si varianta multumesc

September 8, 2014

fantomitzah
  • Atât ”Thanks!” (= ”Mersi!”), cât și ”Thank you!” (= ”Mulțumesc!”) sunt interjecții.

  • Există verbul ”to thank” (= ”a mulțumi”) care poate apărea la diverse timpuri și poate avea diverse pronume pentru subiect și complement.

I thank you for the food. = Eu [ îți / vă ] mulțumesc pentru mâncare.
He thanked her. = El i-a mulțumit (ei).
They will thank us. = Ei ne vor mulțumi.

Deci dacă în engleză nu apare niciun subiect (pronume sau substantiv), înseamnă că e interjecție și se folosește traducerea menționată mai sus.
Iar dacă apar subiectul și complementul, atunci și în română apare pronumele pentru complement (situat între subiect și verb).

September 10, 2014

alexandrutzaalle

MERCI este din franceza si se pronunta MERSI. nu se scrie MERSI in franceza, doar se pronunta MERSI!

November 15, 2014

Cebcon

Ati facut o stiinta intreaga aici. Este corect si multumesc si mersi fiindca au acelasi sens si sunt sinonime http://dexonline.ro/definitie/multumesc. Si nu mai inventati reguli noi. Chiar va rugam. Mai consultati si Dvs dexul romanesc

January 17, 2015

RobertBord1

da. aiurea.

October 13, 2014

CorneliaIonescu

Ar trebui sa fim mai patrioti si sa folosim cat mai mult romanescul 'multumesc' in loc de frantuzescul merci ( cu -s- sau cu -c-). Francezii folosesc numai cuvintele lor, spre exemplu.

January 19, 2015

Gabriela.S01

"Nu, multumesc " mi se pare corect.. Multumesc!

August 15, 2015

ssuceveanu

sunt pentru thanks = mulțumesc, nu mersi.

November 10, 2015

SERGVAL

aiurea

February 25, 2017

SERGVAL

aiurea

October 1, 2017

mihaicubas

Ok

February 16, 2018

Boneaioan

Este acelasi lucru.

May 2, 2018

nevele92

nu sunt de acord cu mersi...poate mai curand...multam

June 28, 2018

Strajescu

Înteleg sa acceptati ca raspuns corect mersi, dar nu înteleg de ce nu acceptati multumesc. Nu-mi place când impuneti un model greșit, nu vă face cinste.

July 6, 2018

Marina521060

Mulțumesc, mulțumesc!!! Ce fel de mersi??????

August 11, 2018

Alex172026

Ce are merci cu L. Română

December 15, 2018

AlmasanVio

e aceiasi lucru

August 13, 2014

fantomitzah

Se scrie ”același”, pentru că ”lucru” e substantiv neutru singular.
”aceiași” este pentru substantivele masculine la plural.

August 13, 2014

alexandrutzaalle

spune-mi un site de unde sa inveti gramatica ( romana ), deoarece multi au nevoie!

November 15, 2014

CristinaCris1212

Corect e nu , mersi pentru ca thank you inseamna multumesc iar thanks mersi (.si nu e in franceza

August 18, 2014

alexandrutzaalle

MERCI este din franceza si se pronunta MERSI. nu se scrie MERSI in franceza, doar se pronunta MERSI!

November 15, 2014

Discuții conexe

Învață limba Engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.