1. Forum
  2. >
  3. Topic: Czech
  4. >
  5. "Naše věci leží na tamhletom …

"Naše věci leží na tamhletom stole."

Translation:Our things are on that table.

July 19, 2018

8 Comments


jenda48

Leží nebo jsou? Je obecně ve verzi Duocz AE volnější přístup k překladům? Mně se to tak jeví. Pak vázy, svícny, popelníky stoji na stole, nebo leží nebo jsou? Ale stačí mi odpověď ano, je volnější.


VladaFu

Já naprosto nevím, jako to má kurz angličtiny. Ovšem pravda je taková, že slovanské jazyky používají skříň stojí, kniha leží a angličtina zas nohem víc používá sloveso to be.

Nebavíme se o volnosti, ale co se v těch jazycích skutečně používá a preferuje, přičemž u tohoto kurzu je třeba předpokládat, že ukazuje cizincům, kde se čeština liší od angličtiny.


jenda48

Ano díky, protože toto mi žádný slovník neřekne. Zejména když Golden rules Dua ve verzi AE z češtiny trvají na to, ze existuje li jazykový ekvivalent v druhém jazyku, tak taková nepřesnost je považována za chybu. A moderátoři to běžně jako argument používají Zde nikoliv. Proto jsem tu otázku položil a myslím si, že hodne českých účastníků se podivuje znatelně rozdílným přístupem obou verzí.


Daku_

Souhlasím, taky se dost často divím, že mi to zde vezme volnější překlad, případně je volnější překlad použit jako hlavní překlad, než když jsem v kurzu angličtiny.


jgreenemi

The audio on "leží" sounds like "ležijí". Can this be fixed?


VladaFu

Only in the slow audio. It likely cannot be fixed, it is produced by an external vendor.


LaynePierc1

I know idiomatic usage of lezi for are, but what if I want to say the things are "lying" on the table?

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.