1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Onlar bugün yatağı yaptılar …

"Onlar bugün yatağı yaptılar ."

Çeviri:Sie machten heute das Bett.

July 20, 2018

3 Yorum


cagdasergu1

Heute niye sona gelemez


SteffiBookworm

"...Almancadaki cümle yapısı oldukça esnektir fakat yine de belli bazı kuralları bilmeniz gerekmektedir:
Subjekt + Verb + Andere Satzglieder
Özne + Fiil + Cümlenin diğer öğeleri
Çekimlenen fiil cümlenin ikinci öğesidir.
Mastar haldeki fiiller (Infinitiv ve Partizip II çekimi) cümlenin sonunda yer alır.
Özne genellikle baştadır fakat cümlenin diğer öğeleri (nesne gibi) de başa gelebilir.
Bu durumlarda özne çekimlenen fiilin arkasında yer alır. ..."
"... Aşağıdaki tabloda "Annem bana bugün evde bir çanta verdi." cümlesinin farklı öğelerle başladığı durumları inceleyebilirsiniz.

İlk Sıradaki Öğe Almanca Cümle
Özne Meine Mutter hat mir heute zu Hause eine Tasche gegeben.
Dolaylı Tümleç Mir hat meine Mutter heute zu Hause eine Tasche gegeben.
Dinle Nesne Eine Tasche hat meine Mutter mir heute zu Hause gegeben.
Zaman Zarfı Heute hat meine Mutter mir zu Hause eine Tasche gegeben.
Yer Zarfı Zu Hause hat meine Mutter mir heute eine Tasche gegeben. ..."

Kaynak: https://www.colanguage.com/tr/almanca-temel-c%C3%BCmleler


sami143280

Denn das ist Deutsch

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.