1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Jabłka dziewczyn."

"Jabłka dziewczyn."

Tłumaczenie:The girls' apples.

April 30, 2014

26 komentarzy


lidiawilkolaska

Napisałam "The girls apples" bez tego apostrofa i mi nie zaliczyło. Czy ktoś może mi powiedzieć po co ten apostrof po girls?


Grzesieniek

dopełniacz saksoński liczby mnogiej, czyli np. kot dziewczyny "The girl's cat" a dla mnogiej kot dziewczyn "The girls' cat" , tak myślę, może ktoś bardziej doświadczony potwierdzi?


kaki11pl

Tak apostrof w licbie mnogiej dodaje sie po s


cotofakenjest

A jak bedzie z rodzicami? Parents,gdzie apostrf dac bo mi mowia ze po s


H.P.15

Ja napisałem tak samo i mi zaliczyło


Richard-Ryszard

To jest zgaduj zgadula. Polskie duolingo jest z błędami, których nikt nie poprawia. Ja dla skontrolowania napisałem: "Girls apples" i było dobrze. Ale jak było zdanie: Pies chłopaka, to poprawna odpowiedź była: "The boys dog". Zdania są bez ten, ta, to i teraz zgaduj kiedy ma być "the", a kiedy nie ma go być...


jaga9

Po polsku zdania "Jabłka dziewczyn. i Dziewczyn jabłka." znaczą to samo i chyba oba są poprawne. A tłumaczenie " The apples girls'. " program uznaje za błąd. Czy w j. angielskim nie jest dopuszczalna taka dowolność?


ForesterNa

Zdania: Jabłka dziewczyn i Dziewczyn jabłka są w języku polskim przestawne i znaczą to samo. W języku angielskim takiej możliwości nie ma. W jednym przypadku Anglik usłyszy określenie rzeczownika - przynależność rzeczy do danej osoby czy zwierzęcia, w drugim przymiotnik. Spojrzmy.
The girls' apples - Jabłka dziewczyn.
The apple girls - Jabłkowe dziewczyny.
A w dopełniaczu saksońskim jak to sobie wyobrażacie bez małych wyjątków:
(The girls's apples) - the girls' apples.


Jadwiga676948

Prawidłowe jest "The girls apples" czy "The girls' apples"?


DorotaJarosz

"The girls' apples".


WiktorWikt14

Chyba jest błąd. Napisałem "The girls' apples" i poprawiło mi na bez apostrofu... Dziwne..


Mona361271

Jak słowo kończy się na s, to dajesz apostrof


Baka104011

Ja tez tak mam i kabunuje. . mam wade wzroku i czasem ciezko to zrobic1


DorotaJarosz

Staraj się odpowiadać na czyjś komentarz przyciskając opcję ODPOWIEDZ, wtedy Twój komentarz podepnie się pod poprzedni.


IrminaPlut

Apostrf. ma być w zależności. od treści i tłumaczenia.


Agnieszka895514

Dlaczego the jest na początku zadania jeśli mamy liczbę mnogą ?


DorotaJarosz

Przedimek określony the może być zarówno w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej (taki sam).


ukasz979980

Ale dlaczego tu jest? Skąd wiemy że to konkretnie jabłka tych dziewczyn...


DorotaJarosz

Bez "the" też zaliczamy, ale to "the" na początku dotyczy dziewczyn, a nie jabłek.


ukasz979980

CZEMU nie Girls apples?! Dlaczego THE?


DorotaJarosz

Może być bez „the”, ale musi być apostrof po s w girls, czyli "girls'". To oznacza własność, czyli rzeczownik w dopełniaczu saksońskim.


asia849727

Napisalam prawidlow i mi nie zaliczyło


DorotaJarosz

Ani moderatorzy, ani współautorzy NIC na to nie mogą poradzić. Wielokrotnie zgłaszaliśmy ten błąd - bezskutecznie. Jedyna metoda to zgłaszać błędy programu bezpośrednio do Duolingo i to masowo. Można pisać po polsku, na pewno znajdą kogoś wewnątrz albo poproszą … nas, współautorów.

Tu jest strona z instrukcjami po angielsku: https://support.duolingo.com/hc/en-us/articles/204728264

Tu jest przetłumaczony tekst instrukcji:

"Jeśli uważasz, że Duolingo nie zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami, będziemy wdzięczni, jeśli dasz nam znać. Gromadzimy raporty o błędach wysyłane przez użytkowników w celu wykrywania sytuacji awaryjnych i innych problemów. Należy pamiętać, że zgłoszenia błędów nie zawsze otrzymują spersonalizowaną odpowiedź z wyjaśnieniem, ale są one monitorowane przez naszych programistów i pomagają nam poprawić opinie wszystkich uczniów. Możesz zgłosić błąd bezpośrednio do nas, klikając tutaj. Zrób to tak dokładnie, jak tylko możliwe, w tym podaj rodzaj urządzenia, nazwę użytkownika, opis działań, które podejmowałeś w momencie wystąpienia problemu, a także załącz zrzut ekranu w celu uwzględnienia w raporcie."

A tu jest link do formularza na internecie, podany w tekście instrukcji : https://support.duolingo.com/hc/en-us/requests/new

Jeśli programiści dostaną wiele zgłoszeń na ten sam temat, to może się za to wezmą.


JanMaj2008

Wpisalem dokładnie tak jak powinno byc, identycznie jak w odpowiedzi i nie uznalo mi....


PiotrWojci689586

A ja napisalem bez apostrofu, potem sie zorientowałem ze źle, a mi zaliczyło xd

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.