1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Это озёра."

"Это озёра."

Çeviri:Bunlar göl.

July 21, 2018

11 Yorum


szQK14

Озёра çoğul değil miydi?


Narcissist8

Baska bir derste это yerine ети kullanildi ne farki var


meteulku_

O cümledeki sorunuza yazdığımın aynısını buraya tekrardan ileride tekrar aynı soruyu sorabileceklere ithafen yapıştırıyorum:

"Sizin dediğinizdeki "eto" zamir, ama asıl cümledeki "eti" sıfat durumunda. İkisinin de aslında ne olduğunu çözmek için önce Türkçedeki işaret zamiri ve sıfatı arasındaki farkı bilmek gerek.

"bu göller" diye işaret ediyorsam, bu sıfattır ve çoğul olduğu için de "eti" gerektirir. Ama birisi bana "Bunlar nedir?" diye soruyorsa, cevabım "Bunlar göldür." olur ve o zaman da sizin dediğiniz cümle doğru olur.

Bunun arasındaki farkın, dediğim gibi, Türkçede anlaşılması gerek önce. Bunu internet veya bir kitap yardımıyla kendiniz araştırırsanız, benim açıklamamdan çok daha iyi öğrenirsiniz bence."


andy484573

Эти ile это nun anlamı ayni sadece yanındaki sözün çoğul veya tekil olmasina bağlı deyisiyor


SudeNaz501498

Озеро göl degilmi


Aynura757436

bu gol olmali degilmi?


Emil780550

Teleffuzde ozyora deyirki buda cem kimi esidilir


andy484573

Эти озёра olmaliydi hem soruyu yanlış yazmışlar hemde doğru cevabı yalnış çıkarıyorlar yaa. Programda çok hatalar var


deniz524632

Абсолютно согласна

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.