"Это озёра."

Çeviri:Bunlar göl.

July 21, 2018

9 Yorum


Narcissist8

Baska bir derste это yerine ети kullanildi ne farki var

July 21, 2018

Altruist_

O cümledeki sorunuza yazdığımın aynısını buraya tekrardan ileride tekrar aynı soruyu sorabileceklere ithafen yapıştırıyorum:

"Sizin dediğinizdeki "eto" zamir, ama asıl cümledeki "eti" sıfat durumunda. İkisinin de aslında ne olduğunu çözmek için önce Türkçedeki işaret zamiri ve sıfatı arasındaki farkı bilmek gerek.

"bu göller" diye işaret ediyorsam, bu sıfattır ve çoğul olduğu için de "eti" gerektirir. Ama birisi bana "Bunlar nedir?" diye soruyorsa, cevabım "Bunlar göldür." olur ve o zaman da sizin dediğiniz cümle doğru olur.

Bunun arasındaki farkın, dediğim gibi, Türkçede anlaşılması gerek önce. Bunu internet veya bir kitap yardımıyla kendiniz araştırırsanız, benim açıklamamdan çok daha iyi öğrenirsiniz bence."

July 22, 2018

Sahil612875

Tesekkurler

December 19, 2018

Narcissist8
  • эти
July 21, 2018

andy484573

Эти ile это nun anlamı ayni sadece yanındaki sözün çoğul veya tekil olmasina bağlı deyisiyor

March 4, 2019

szQK14

Озёра çoğul değil miydi?

December 20, 2018

SudeNaz501498

Озеро göl degilmi

August 27, 2018

Aynura757436

bu gol olmali degilmi?

September 10, 2018

andy484573

Эти озёра olmaliydi hem soruyu yanlış yazmışlar hemde doğru cevabı yalnış çıkarıyorlar yaa. Programda çok hatalar var

March 4, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.