1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim ünlü bir bulvarda bir …

"Benim ünlü bir bulvarda bir otelim var."

Çeviri:I have a hotel on a famous avenue.

April 30, 2014

14 Yorum


MehmetAliBey7733

PREPOSITIONS: in, on, at

ZAMAN ZARFLARIYLA KULLANIMI:

Türkçe’de –de, -da anlamına gelen in, on ve at edatları zaman zarfları ile aşağıdaki gibi kullanılır.

in

Günün üç bölümü için kullanılır. (in the morning, in the afternoon, in the evening.) Aylar ile birlikte kullanılır. (in January, in March, in December.) Mevsimler ile birlikte kullanılır. (in Spring, in Summer, in Autumn.) Yıllar ile birlikte kullanılır. (in 1995, in 2001.) Yüzyıllar ile birlikte kullanılır. (in 19th century.) sonra", "içinde" ya da "sırasında" anlamında kullanılır. (in two weeks/iki hafta içinde, in five years', in three hours'.)

ÖRNEK:

in may in summer in 1820 in the 1820s in the next century in the ice age in the past in the future

on

Günlerle birlikte kullanılır. (on Sunday, on Wednesday, on Saturday.) Günlerin sabah, öğleden sonra ve akşam vakitleri için kullanılır. (on Monday morning, on Friday evening, on Saturday afternoon) Tarih ifade edilir. (on February 20, on 15 March 2002.) Noel günü ile birlikte kullanılır. (on Christmas day.)

ÖRNEK:

on monday on mondays on 30 May on 30 May 2010 on Christmas Day on my birthday on New Year’s Eve

at

Saatler ile birlikte kullanılır. (at 2 o'clock, at half past five.) Geceyarısı ile birlikte kullanılır. (at midnight) Hafta sonu anlatılır. (at weekend) Noelde yapılanlar anlatılır. (at Christmas)

ÖRNEK:

at 3 o’clock at dinnertime at bedtime at noon at sunrise at sunset at the moment at 10:30

Bu zaman zarfları ile preposition kullanılmaz. Bu zarflar yalnız kullanılır:

Today Yesterday Tomorrow The day after tomorrow The day before yesterday Last night Last week Two weeks ago Next month Next year Tomorrow evening Yesterday evening This evening This afternoon This morning Tonight Every day Every year

YERLER İLE KULLANIMI:

in

Genel anlamıyla, çevresi (çoğu kez üstü de) kapalı bir ortamın içinde demektir.

I’m in the car: Arabanın içindeyim. He is in the classroom: Sınıfın içindedir.

Kıtalar, ülkeler, eyaletler, kentler vb. ile kullanılırken yer belirtir.

My friend is in Germany: Arkadaşım Almanya’dadır. Im in İstanbul: İstanbul’dayım. She is in Africa: O Afrika'dadır.

Hal ve durum göstermede kullanılır.

She is in trouble: Başı beladadır.

Otomobil için in kullanılır. (in the car, in the taxi, in a honda)

Im in the car: Arabanın içindeyim.

on

Üzerinde üstünde anlamında kullanılmaktadır fakat söz konusu olan şey mutlaka bir zemine temas ediyor olmalıdır.

The apple is on the table: Elma masanın üstündedir. (Buradan anlamamız gereken elmanın masanın üstünde durduğu ve masayla temas halinde olduğudur.) The Picture is on the wall: Resim duvardadır. (Resim duvara asılmıştır.)

Taşıtlar söz konusu olunca, içinde yürüyebileceğimiz büyüklükte taşıtlar için ON kullanılır. (on the bus, on the train, on the ship)

Im on the bus: Otobüsteyim. She is on the train: O trendedir.

Bisiklet, motorsiklet ve at vb. hayvanlara biniş durumu için ON kullanılır.

He is on a motorcyle: O bir motosikletin üstündedir.

“Sağda, solda" ifadeleri için ON kullanılır. (on the right, on the left)

The house is on the right way: Ev sağdadır.

"Telefonda, radyoda, televizyonda" ifadeleri için ON kullanılır.

I’m on the telephone: Telefondayım.

at

IN ve ON kullanmayı gerektirmeyen durumlarda bir şeyin kesin ve ayrıntılı olmayan yerini gösterir.

at the bus stop, at the station, at the airport, at the back, at the store etc.

Adres verirken, eğer bina numarası veya sokak numarası veriliyorsa, AT kullanılır. Eğer numara olmadan yalnızca sokak ismi veriliyorsa, ON kullanılır.

I live at the 5th street. 5. Sokakta otururum. He lives on Geçit Street.


GlizarYaku1

Teşekkürler cok faydalı açiklma oldu


yepppa35

Bu tarz cümlelerdeki at in on farklarını nasıl anlayabilirim


ReCo741280

Yetersiz anlatım


MehmetKeri20

Bende nasıl yapılır bilmiyorum


EsraSah1

Boulevard neden yanlış?


ElshanSafixanov

Neden on a famous? İn veya at olması gerekmiyor muydu?


nurayse47

I have an hotel ... olmasi gerekmiyor mu


a_h.m.e-t

doesn't need. i guess so, as well. Another examples: a house, a human, a history etc.


metin334

An hotel olmaz a hotel olur. Okunuşu sessiz harf olursa a olur sesli olursa an olur örnek A book An egg


mehmet565010

Yanlıs diyo ama dogru cevap diye yazdıgı aynı şey


Betl754662

Yeter ya su on ve in beni delirttiiiii


drya728413

I have a hotel on the a famous avenue dedim the olmazmis peki ama neden olmaz ki

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.