"Ben kitap okurum."

Çeviri:I read books.

May 1, 2014

6 Yorum
Tartışma kilitli.

Konu önem sırasına göre

KAMERNUR

s takası cogul annamı tasımıyor mu

May 1, 2014

McahitKAYA

Kitap okurum çoğul olur çünkü bir çok kitap okuyor herhalde ömür boyu bir kitap okuyacak hali yok. Orda onun özelliğinden bahsediyor.

May 1, 2014

Selcen_Ozturk

evet, bu da detaylı bilgi:

comment/1632177

Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
May 2, 2014

mine.gedik

Teşekkürler selcen hanım cevaplarınız hem açıklayıcı hemde size yakışır faydalanıyoruz.Saolun...

June 29, 2014

taylansahin3000

peki tekil kullanmamız gerekiyorsa ne yazacagız.adam omru hayatında sadece bir kitap okuduysa olmazmı.

May 12, 2014

Selcen_Ozturk

"a book" ya da "one book". yukarıda yazıyor zaten.

May 12, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.