"Думаю, у него нет кровати."

Çeviri:Sanırım onun yatağı yok.

July 28, 2018

3 Yorum


KenanAydem

Olmayan birseyin olumsuz durumunda кровати sonunda i var yataklar olarak yaziliyor kultur farki

July 28, 2018

Altruist_

Evet, doğru bildiniz. Oradaki "кровати" çoğul yalın halde değil ki karşılığı "yataklar" olsun. "нет" gibi sözcüklerden sonra olumsuzluk bildirirken kelimenin tekil -in hali kullanılır. Ve Rusçada birçok kelimenin çoğul yalın haliyle tekil tamlayan (-in) hali aynı oluyor.

Eğer cümle "Sanırım onların yatağı yok." olsaydı, "Думаю, у него нет кроватей." derdik. "кроватей", "кровать" kelimesinin çoğul ve -in halindeki kullanımıdır.

July 28, 2018

Mehmet_KYMN

Bu çok karıştırılıyor :)

September 20, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.