Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Biz mayısta koşarız."

Çeviri:We run in May.

4 yıl önce

11 Yorum


rechcka
rechcka

we run in the may. yazınca olmadı. fazla the kullanmamak lazım :D

4 yıl önce

ReCo741280

Aynen

3 ay önce

FatihTutar1

S takısı sadece 3. Şahıslarda kullanılır, ama eğer 3. Şahıs özne çoğulsa S yine kullanılmaz

Örnek= The boy runs Çocuk koşar

Örnek= boys run Çocuklar koşar..

2 yıl önce

abdusselam-

Neden ''we run at may '' olmadi ?

3 yıl önce

vvsey
vvsey

"May" ve "may" aynı değil. Mayıs = "May". "may", "-abil" gibi bir kelime. Ve aylar ile "in" kullanıyoruz. In May. Çünkü bir ay, uzun bir zaman. "At", bir an için kullanabiliriz. Saat sekizde görüşürüz = See you at 8.

3 yıl önce

Nymphador4

'we are' olmamasının sebebi ?

4 yıl önce

omercito
omercito

"To be - Olmak" fiilini isim cümlelerinde kullanıyoruz. Geniş zamanda, şahıslara göre "am/is/are" çekimleri ile karşımıza çıkıyor. Türkçe'de "-dır, -dir" olarak görebiliriz.

  • We ARE in May - Mayıs ayındayız(dır). / Mayıs'tayız(dır).

  • We ARE students. - Biz öğrenciyiz(dir).

Örnekteki cümlede ise fiil "koşmak", yani "to run". Bu nedenle "to be" fiiline ihtiyacımız yok.

  • We RUN in May. - Mayıs ayında koşarız. / Mayıs'ta koşarız.
4 yıl önce

EbrarKanta1

bir sey sorabilir miyim do does ne zaman kullaniyoruz ne anlama geliyor ve to be den farki ne bunu hic anlamiyorum yardim ederseniz sevinirim

1 yıl önce

EmineNurGs

We are run in may yazdım are olduğu için kabul etmedi neden?

3 yıl önce

FatihTutar1

Geniş zamanda hareket bildiren bir cümle kurarken ''To be'' fiili yutulur yazılmak söylenmez.

2 yıl önce

GlenYldz4

We run at the may ,neden olmuyor

2 gün önce