1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Извините, у вас есть яблоки?"

"Извините, у вас есть яблоки?"

Çeviri:Affedersiniz, sizde elma var mı?

July 30, 2018

11 Yorum


Duygu815467

Яблоки 'nin elmalar anlamina gelmesi gerekmiyor mu?


meteulku_

Evet ama Türkçede "Sizde elmalar var mı?" veya "Elmalarınız var mı?" cümlesi çok tuhaf durduğu için böyle kabul ediliyor. Türkçede belirtisiz nesneyi çoğullaştırmak sıkça yapılan bir hatadır. İngilizce veya Rusçada sık sık çoğul nesne kullanılabilirken Türkçede durum böyle değil, bu yüzden sanıyoruz ki bizim dilimizde de aynısını yapabiliriz ama örneğin "Elmalar yerim." gibi bir cümle Türkçede kesinlikle yanlıştır. Örneğin İngilizcesi "I eat apples." ve Rusçası da "Я ем яблоки." olan bir cümlenin Türkçesi, bu iki dilde de "I eat an apple." ve "Я ем яблоко."ya denk gelen "Elma yerim." olur, kısacası her ne kadar diğer dillerde çoğul olduğunu bilsek de bizim dilimizde çoğulu net bir şekilde kullanamayız.


cem774565

"У тебя есть велосипед" senin bisikletin var mı anlamina geliyorsa bu cümle neden sizin elmalariniz ve ya sizin elmaniz var mi anlamina gelmiyor da siz DE elma var mi anlamina geliyor o kısmını anlamadım


AzerbaijanArmy7

"У вас ест яблоки" diyor Вас ~sizde , ест~var ,У~soru


AzerbaijanArmy7

Ben"яблоко" yazdım dogru oldu ^ ^


Cem71135

Спасибо


usudjrjrii

Afedersiniz demeyi unutmuşum hemen yanlış diyor


MelikeYazar

Süs olsun diye koymadıklarına göre yanlış demesi normal değil mi?


cem774565

"У тебя есть велосипед?" senin bisikletin var mı? anlamına geliyorsa bu cümle neden sizin elmalariniz var mi ve ya sizin elmaniz var mi anlamanina gelmiyor da siz DE elma var mı anlamina geliyor o kısmını anlamadım.


ErenBlbl3

1e 1 ceviri degil daha mantikli olmasi icin boyle yapiliyor. Yoksa elma da çoğul cümlede.


Hazanlam826253

Яблоки olacak arkadaşlar.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.