1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Jem obiad."

"Jem obiad."

Tłumaczenie:I eat lunch.

May 1, 2014

13 komentarzy


KamilKrzac

Dlaczego eat a nie eating ?


tmokry

Eating to czas present countinouos, czyli czynność długa, która jest wykonywana w tej chwili.

Osoba + am, is, are + czasownik z końcówką ing

W tym przykładzie chodziło im o ogólną czynność, że ja jem obiad (ogólnie)


Freudian.Flip

DINNER - główny posiłek, jedzony po południu lub w środku dnia (definicja za dictionary.com) ,czyli zazwyczaj obiad. Jednak jako synonim podawany jest wyraz 'SUPPER', więc także kolacja. Żeby było zabawniej, dowiedziałem się właśnie, iż wyraz DINNER pochodzi z j. francuskiego (1300) "disner", gdzie początkowo oznaczał ....UWAGA!... śniadanie, potem lunch. W angielskim zawsze używane przy określeniu głównego posiłku w środku dnia, zmiana na popołudniowy zaczęła się wraz z pojawieniem się sfery społeczeństwa zwanej z ang. "fashionable classes", czyli innymi słowy - z modą.


JuliaCezar6

"Zmiana na popołudniowy"? O co tu chodzi?


JanKowalsk268878

I am eating dinner !


MordaJs

LUNCH to posiłek po śniadaniu i przed obiadem. Uwarzam że powinno być DINNER.


mgszewczyk

Nie. Należy zacząć od "uważam" i przecinka w odpowiednim miejscu.


Dawior

Dlaczego jest "I am eating lunch". I am to znaczy ja jestem. Chyba że o czymś nie wiem


Magge926296

a dlaczego tlumaczycie jem obiad na biore obiad take a lunch ?


Kinia118

I am eating lunch to poprawna odpowiedź


Aneta279400

Dlaczego "I am"? Myślałam ze "I am" oznacza jestem. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć?


tmokry

I am znaczy ja jestem. Ale także używamy I am w czasie present countinouos.

Osoba + am, is, are + czasownik z końcówką ing


Werciaxxx

Powinno być Dinner a nie Lunch

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.