Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Jem obiad."

Tłumaczenie:I eat lunch.

4 lata temu

17 komentarzy


KamilKrzac

Dlaczego eat a nie eating ?

2 lata temu

Freudian.Flip

DINNER - główny posiłek, jedzony po południu lub w środku dnia (definicja za dictionary.com) ,czyli zazwyczaj obiad. Jednak jako synonim podawany jest wyraz 'SUPPER', więc także kolacja. Żeby było zabawniej, dowiedziałem się właśnie, iż wyraz DINNER pochodzi z j. francuskiego (1300) "disner", gdzie początkowo oznaczał ....UWAGA!... śniadanie, potem lunch. W angielskim zawsze używane przy określeniu głównego posiłku w środku dnia, zmiana na popołudniowy zaczęła się wraz z pojawieniem się sfery społeczeństwa zwanej z ang. "fashionable classes", czyli innymi słowy - z modą.

4 lata temu

JuliaCezar6

"Zmiana na popołudniowy"? O co tu chodzi?

1 rok temu

JanKowalsk268878

I am eating dinner !

2 lata temu

MordaJs
MordaJs

LUNCH to posiłek po śniadaniu i przed obiadem. Uwarzam że powinno być DINNER.

1 rok temu

mgszewczyk

Nie. Należy zacząć od "uważam" i przecinka w odpowiednim miejscu.

1 rok temu

Magge926296

a dlaczego tlumaczycie jem obiad na biore obiad take a lunch ?

4 miesiące temu

Kinia118

I am eating lunch to poprawna odpowiedź

2 miesiące temu

iez19

W j.francuskim jest "dîner" jako rzeczownik kolacja i czasownik jeść kolację. Funkcjonuje również okreslenie "souper" oznaczający posiłek wieczorny i jedzenie tego posiłku

4 lata temu

poksior

I eat dinner wywala błąd, brakuje "a". Poprawcie to.

3 lata temu

Dalida_vv

Blad brakuje ,,a" poprawcie

3 lata temu

TheFlash13O

Przed nazwami posiłków tj. breakfast, dinner, supper etc. nie stawiamy ani "a", ani "an", ani "the". Zatem nie jest to błąd. :)

2 lata temu

Katiuszka1

Jestem jem obiad ??

2 lata temu

Kinia118

Nie. To znaczy że ja jem obiad

2 miesiące temu

vicky_loup

Dlaczego nie może być "I have dinner." przecież, to oznacza to samo.

3 lata temu

Skrim5

I have a dinner oznacza Mam obiad a i eat dinner oznacza Jem obiad

3 lata temu

Kinia118

Dokładnie

2 miesiące temu