1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "It has not rained all day."

"It has not rained all day."

Çeviri:Bütün gün yağmur yağmadı.

May 1, 2014

30 Yorum


filizuckun

yağmur bütün gün yağmadı- çevirim neden kabul edilmedi mantığını anlamak istedim


Velikaraki

yağmur bütün gün yağmadı. kabul edildi.


umutozdemir997

İyi günler ben iki anlam çıkardım hangisi doğru?

Bütün gün yağmur yağmadı, bir süreliğine hava açıldı. (Yani yağdı ama tüm gün değil)

Bütün gün yağmur yağmadı. (Hiç yağmadı)


Mehmet.Alsancak

Evet öyle bir çıkarım eğer Türkçe çalışıyor olsaydık tartışılır ama ingilizce sonuçta hocam


Mr.TFR

"Hava tüm gün yağmurlu değildi"

Bu cümle neden kabul edilmedi.


fsayar

Hava =weather Cumlede gecmiyor


ssaygin

Gün boyu yağmut yağmadı cümlesini de kabul etmedi


bsbybp

tüm günü kabul etmedi


hayrettin.3

Bütün gün yağmadı cümlesinde türkçede kar,dolu vs.herşey olur.tercümede boşluk var


ilknr1

It did not rain all day ile anlam farkı nedir?


turan519109

Kardes cook yardimci oldu minnettarim


naavy

"O tüm gün yağmadı" kabul edilmedi.


fsayar

Orda "it" yagmuru temsil ediyor. Cumlede o kullanmaniza gerek yok


Can_g

butun gun yagis olmadi. - kabul edilmeli


onurdelibas

neresi yanlış bu işin?


omer_erdgn

Neden has kullanıldığını bir türlü anlayamadım, have has sahiplik belirtmez miydi ? Ayrıca bazı soru cümleleri de de have in en başa geldiğini görüyorum çok kafamı karıştırıyor bu durum


incikin_

Present Perfect Tense ile cümle kurarken "have" (sahip olmak) fiiliini kelime anlamıyla değil, yardımcı fiil olarak kullanıyoruz. Burada "have" bir dilbilgisi ögesinden ibaret.

(Hatırlarsanız Present Simple Tense (Geniş Zaman) için de "do" (yapmak) fiilinden yardımcı fiil olarak yararlanmıştık.)

Pekii yardımcı fiil olarak nasıl yararlanıyoruz have fiilinden?

• Düz cümlede: I have arrived.
• Olumsuzda: I haven't arrived.
• Soru sorarken: Have I arrived?

Gelelim "has" meselesine:

Özne "he/she/it" ise have, has'e dönüşüyor.

• Düz cümlede: He has arrived.
• Olumsuzda: He hasn't arrived.
• Soru sorarken: Has he arrived?

NOT: Present Perfect Tense'de her zamsn fiillerin 3. halini kullanıyoruz. Dolayısıyla bu örneklerdeki düzenli fiiller sizi yanıltmasın.


Ercan119054

O bütün gün yağmadı cevabı kabul edilmeli.


derinlik8

Ben de aynı ifadeyi yazdım kabul etmedi .


TolgahanEn3

Gün boyunca hiç yağmur yağmadı, neden doğru değil?


BerkayPehlivan

Doğrusu "Bütün gün yağmur yağmamış" olması gerekir. -di'li geçmiş zaman Past Tense


Serdar980565

şimdi bu cümleden çıkarmamız gereken anlam aşağıdakilerden hangisi ?

1- Bütün gün boyunca hiç yağmur yağmadı. Bir damla bile düşmedi. 2- Gün içerisinde arada sırada yağmur yağdı. Fakat tüm gün boyunca sürekli (kesintisiz olarak) yağmur yağmadı.

Ben 1. anlamı çıkarttım (bence öyle de) ve "Bütün gün hiç yağmur yağmadı" diye çevirdim. Ancak kabul etmedi


yhanifi1980

Gün boyunca yağmur yağmadı. Olmalı


OzgurYILMA9

"Tüm gün yağmur yağdı." cumledi kabul edilmeliydi. Rapor girildi.


[aktif olmayan kullanıcı]

    Neden "Gün boyu yağmur yağmadı" cümlesini kabul etmiyor.Bence etmeli


brahim398198

    Yazım hatası sonda farketmediğim bir ı harfi kaldı. Bu sebeple mi kabul görmedi????


enveryuce

    Hiç mi yağmadı yoksa yağan yağmur bütün gün mü yağmadı?


Mehmet880444

    Yağmur tüm gün boyunca yağmadı. Şeklinde çevirdim ama kabul etmedi. Bunlar adama kafayı yedirtir

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.