"It has not rained all day."

Çeviri:Bütün gün yağmur yağmadı.

May 1, 2014

28 Yorum

Konu önem sırasına göre

filizuckun

yağmur bütün gün yağmadı- çevirim neden kabul edilmedi mantığını anlamak istedim

May 15, 2014

Velikaraki

yağmur bütün gün yağmadı. kabul edildi.

July 13, 2018

Mr.TFR

"Hava tüm gün yağmurlu değildi"

Bu cümle neden kabul edilmedi.

June 4, 2015

fsayar

Hava =weather Cumlede gecmiyor

December 3, 2015

umutozdemir997

İyi günler ben iki anlam çıkardım hangisi doğru?

Bütün gün yağmur yağmadı, bir süreliğine hava açıldı. (Yani yağdı ama tüm gün değil)

Bütün gün yağmur yağmadı. (Hiç yağmadı)

October 14, 2015

Mehmet.Alsancak

Evet öyle bir çıkarım eğer Türkçe çalışıyor olsaydık tartışılır ama ingilizce sonuçta hocam

January 22, 2016

ssaygin

Gün boyu yağmut yağmadı cümlesini de kabul etmedi

October 11, 2015

bsbybp

tüm günü kabul etmedi

December 9, 2014

omer_erdgn

Neden has kullanıldığını bir türlü anlayamadım, have has sahiplik belirtmez miydi ? Ayrıca bazı soru cümleleri de de have in en başa geldiğini görüyorum çok kafamı karıştırıyor bu durum

May 14, 2016

incikin_

Present Perfect Tense ile cümle kurarken "have" (sahip olmak) fiiliini kelime anlamıyla değil, yardımcı fiil olarak kullanıyoruz. Burada "have" bir dilbilgisi ögesinden ibaret.

(Hatırlarsanız Present Simple Tense (Geniş Zaman) için de "do" (yapmak) fiilinden yardımcı fiil olarak yararlanmıştık.)

Pekii yardımcı fiil olarak nasıl yararlanıyoruz have fiilinden?

• Düz cümlede: I have arrived.
• Olumsuzda: I haven't arrived.
• Soru sorarken: Have I arrived?

Gelelim "has" meselesine:

Özne "he/she/it" ise have, has'e dönüşüyor.

• Düz cümlede: He has arrived.
• Olumsuzda: He hasn't arrived.
• Soru sorarken: Has he arrived?

NOT: Present Perfect Tense'de her zamsn fiillerin 3. halini kullanıyoruz. Dolayısıyla bu örneklerdeki düzenli fiiller sizi yanıltmasın.

July 5, 2016

hayrettin.3

Bütün gün yağmadı cümlesinde türkçede kar,dolu vs.herşey olur.tercümede boşluk var

July 23, 2014

ilknr1

It did not rain all day ile anlam farkı nedir?

May 25, 2015

ilknr1

Thanks.

December 5, 2015

turan519109

Kardes cook yardimci oldu minnettarim

April 21, 2017

naavy

"O tüm gün yağmadı" kabul edilmedi.

August 20, 2015

fsayar

Orda "it" yagmuru temsil ediyor. Cumlede o kullanmaniza gerek yok

December 3, 2015

Can_g

butun gun yagis olmadi. - kabul edilmeli

November 24, 2015

onurdelibas

neresi yanlış bu işin?

January 10, 2016

Ercan119054

O bütün gün yağmadı cevabı kabul edilmeli.

May 21, 2016

derinlik8

Ben de aynı ifadeyi yazdım kabul etmedi .

July 20, 2017

TolgahanEn3

Gün boyunca hiç yağmur yağmadı, neden doğru değil?

September 13, 2016

BerkayPehlivan

Doğrusu "Bütün gün yağmur yağmamış" olması gerekir. -di'li geçmiş zaman Past Tense

August 22, 2017

Serdar980565

şimdi bu cümleden çıkarmamız gereken anlam aşağıdakilerden hangisi ?

1- Bütün gün boyunca hiç yağmur yağmadı. Bir damla bile düşmedi. 2- Gün içerisinde arada sırada yağmur yağdı. Fakat tüm gün boyunca sürekli (kesintisiz olarak) yağmur yağmadı.

Ben 1. anlamı çıkarttım (bence öyle de) ve "Bütün gün hiç yağmur yağmadı" diye çevirdim. Ancak kabul etmedi

December 22, 2017

yhanifi1980

Gün boyunca yağmur yağmadı. Olmalı

February 3, 2018

OzgurYILMA9

"Tüm gün yağmur yağdı." cumledi kabul edilmeliydi. Rapor girildi.

February 7, 2018

sude.cam

Neden "Gün boyu yağmur yağmadı" cümlesini kabul etmiyor.Bence etmeli

March 21, 2019

brahim398198

Yazım hatası sonda farketmediğim bir ı harfi kaldı. Bu sebeple mi kabul görmedi????

April 1, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.