"Ithasnotrainedallday."

Çeviri:Bütün gün yağmur yağmadı.

4 yıl önce

27 Yorum


filizuckun

yağmur bütün gün yağmadı- çevirim neden kabul edilmedi mantığını anlamak istedim

4 yıl önce

Velikaraki

yağmur bütün gün yağmadı. kabul edildi.

5 ay önce

Mr.TFR

"Hava tüm gün yağmurlu değildi"

Bu cümle neden kabul edilmedi.

3 yıl önce

fsayar

Hava =weather Cumlede gecmiyor

3 yıl önce

ssaygin

Gün boyu yağmut yağmadı cümlesini de kabul etmedi

3 yıl önce

umutozdemir997

İyi günler ben iki anlam çıkardım hangisi doğru?

Bütün gün yağmur yağmadı, bir süreliğine hava açıldı. (Yani yağdı ama tüm gün değil)

Bütün gün yağmur yağmadı. (Hiç yağmadı)

3 yıl önce

Mehmet.Alsancak

Evet öyle bir çıkarım eğer Türkçe çalışıyor olsaydık tartışılır ama ingilizce sonuçta hocam

2 yıl önce

bsbybp

tüm günü kabul etmedi

4 yıl önce

Hakan_Uzunlar

Sisteme eklenmiş durumda kabul ediyor.

3 yıl önce

omer_erdgn

Neden has kullanıldığını bir türlü anlayamadım, have has sahiplik belirtmez miydi ? Ayrıca bazı soru cümleleri de de have in en başa geldiğini görüyorum çok kafamı karıştırıyor bu durum

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Present Perfect Tense ile cümle kurarken "have" (sahip olmak) fiiliini kelime anlamıyla değil, yardımcı fiil olarak kullanıyoruz. Burada "have" bir dilbilgisi ögesinden ibaret.

(Hatırlarsanız Present Simple Tense (Geniş Zaman) için de "do" (yapmak) fiilinden yardımcı fiil olarak yararlanmıştık.)

Pekii yardımcı fiil olarak nasıl yararlanıyoruz have fiilinden?

• Düz cümlede: I have arrived.
• Olumsuzda: I haven't arrived.
• Soru sorarken: Have I arrived?

Gelelim "has" meselesine:

Özne "he/she/it" ise have, has'e dönüşüyor.

• Düz cümlede: He has arrived.
• Olumsuzda: He hasn't arrived.
• Soru sorarken: Has he arrived?

NOT: Present Perfect Tense'de her zamsn fiillerin 3. halini kullanıyoruz. Dolayısıyla bu örneklerdeki düzenli fiiller sizi yanıltmasın.

2 yıl önce

hayrettin.3

Bütün gün yağmadı cümlesinde türkçede kar,dolu vs.herşey olur.tercümede boşluk var

4 yıl önce

ilknr1
ilknr1

It did not rain all day ile anlam farkı nedir?

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

Thanks.

3 yıl önce

turan519109

Kardes cook yardimci oldu minnettarim

1 yıl önce

naavy

"O tüm gün yağmadı" kabul edilmedi.

3 yıl önce

fsayar

Orda "it" yagmuru temsil ediyor. Cumlede o kullanmaniza gerek yok

3 yıl önce

Can_g
Can_g

butun gun yagis olmadi. - kabul edilmeli

3 yıl önce

onurdelibas

neresi yanlış bu işin?

2 yıl önce

Ercan119054

O bütün gün yağmadı cevabı kabul edilmeli.

2 yıl önce

deriny57

Ben de aynı ifadeyi yazdım kabul etmedi .

1 yıl önce

TolgahanEn3

Gün boyunca hiç yağmur yağmadı, neden doğru değil?

2 yıl önce

BerkayPehlivan

Doğrusu "Bütün gün yağmur yağmamış" olması gerekir. -di'li geçmiş zaman Past Tense

1 yıl önce

Serdar980565

şimdi bu cümleden çıkarmamız gereken anlam aşağıdakilerden hangisi ?

1- Bütün gün boyunca hiç yağmur yağmadı. Bir damla bile düşmedi. 2- Gün içerisinde arada sırada yağmur yağdı. Fakat tüm gün boyunca sürekli (kesintisiz olarak) yağmur yağmadı.

Ben 1. anlamı çıkarttım (bence öyle de) ve "Bütün gün hiç yağmur yağmadı" diye çevirdim. Ancak kabul etmedi

11 ay önce

yhanifi1980

Gün boyunca yağmur yağmadı. Olmalı

10 ay önce

OzgurYILMA9

"Tüm gün yağmur yağdı." cumledi kabul edilmeliydi. Rapor girildi.

10 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.