1. Forum
  2. >
  3. Topic: Czech
  4. >
  5. "How small are mice?"

"How small are mice?"

Translation:Jak malé jsou myši?

July 31, 2018

6 Comments


holzfaeller.marc

Why is it not "malí" instead of "malé"? I'm just comparing it to my declination table. It is nominative right?


VladaFu

Because myš is gramatically feminine.


LongHenry

can the order be different?


VladaFu

Jak jsou myši malé? Myši jsou jak malé?

but the main transation above is clearly the most natural one.


Johana84594

V češtině je při dotazu na velikost běžnější otázka "jak velký/á je ...", i když se ptám třeba na něco zcela miniaturního (třeba, jak velký je atom). Tak bych se chtěla zeptat, jak je to v angličtině - je tam "how small" rovnocené s "how big"? Nebo je nutné rozlišovat mezi malými a velkými věcmi? Nebo se jedno spojení používá častěji?


VladaFu

bude to podobné

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.