1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Я ем всё."

"Я ем всё."

Çeviri:Ben her şeyi yiyorum.

August 3, 2018

11 Yorum


AtakanOuz1

"Hepsini yerim" neden doğru olmuyor?


TJBronzemoon

Всё herşey anlamına gelir cümlenin gidişatına göre. Все =hepsi, toplamı, tamamı ve всё=herşey


akiyumax

Hmmm peki ест ve есть nerede ve ikisi arasindaki fark ne?


hakan302817

Anladığıma göre em de kendi yaptığın ect de başkasının yaptığı anlamında bir kullanım var


AyberkAydn2

ест он ve она için kullanılıyor yani şöyle. Ben yiyorum - я ем O yiyor /erkek/dişi он ест/ O "Erkek" yiyor Она ест/O "Kadın" yiyor Bu şekilde yani Diğer çekimleri ise şöyle (ЕСТЬ Bu fiilin çelimsiz hali Yemek demek yani Сть kısmını yani mek mak kısmını atınca sade ce Е kısmı kalıyor Е ye de şahışlara göre ek getiriyoruz

я е́-м =ben yiyorum/yersin

ты е́-шь =sen yiyorsun/yersin

он/она/оно е́-ст = dişi erkek nötr 'O' yiyor/yer

мы е-ди́м =Biz yiyoruz/yeriz

вы е-ди́те = siz yiyorsunuz /yersiniz

они е-дя́т =onlar yiyorlar /yerler

Bu şekilde oluyor

Not bazı harflerin üzerinde çizgi var o çizgi hangi harfin üzetindeyse vurgu o gecede o harfin üzerinde oluyor


nermin237148

Ben yedim olmalı


HasanFurka466340

Yedim gecmis zaman. Burda genis zamandan bahsediyor


NigaritoM

Всё bence yanlış çünki bitdi/ bu kadar anlamına geliyor


iliya163894

Ben bu konu ile ilgisi olmayan bir talepte bulunacagim, sayin duolingo yetkilisi: Lutfen mümkün olursa Bulgarca egitimi de verebilir misiniz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.