1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Тебе есть двадцать один?"

"Тебе есть двадцать один?"

Çeviri:Sen yirmi bir yaş var mısın?

August 6, 2018

9 Yorum


earthlearner

Büyük ihtimalle Rusça kursunu hazırlayanlar arasında diğer Türk cumhuriyetlerinde yaşayan Türkler var. Böyle faydalı bir iş için emek harcanması takdire şayan ancak bu cümlenin çevirisi kesinlikle normal değil. Böyle bir kullanım duyulsa bile en temel seviyede dil öğretmek amacı güdülen bir sitede böyle bir cevabın beklenmesi uygun değil.


Met1342

Bu cümle ya çok manasız ya da ben yanlış anladım


meteulku_

"Yirmi bir yaşında mısın?" ile aynı anlamda. Cümle yapısında bir yanlışlık yok. günlük kullanımda böyle bir kullanım da var. Anlamı şöyle düşünüldüğünde daha net anlaşılabilir: 18 yaşından küçük birisi sinemaya korku filmi izlemeye gider ama yaşının 18 altında olduğu görünüşünden belli olduğu için bilet alamaz ve bilet görevlisi çocuğa dönüp "Sen 18 yaş var mısın ki bu filme girmek istiyorsun?". Yukarıdaki cümlede de bir nevi soruyu soran kişi, sorduğu kişinin 21 yaşında olmadığını düşünerek sormuş olabilir. Veya direkt olarak buna benzer bir şey düşünmeden "21 yaşında mısın?" demiş olabilir.


Ergin1965

doğrusu: sen yirmi bir yaşında var mısın.


BilginerMucan

Bir kere turkce tercumesi dogru değil..Sen 21 yasinda varmisin?kabul edilebilir..Resmen güzel Türkçemizin içine etmişler başka bir sey söylenemez!!


revan847931

Bu ne tip ceviri . Duzeltsinler . Alisilmadik seyler koymasinlar. Daha anlisikli olsun


Ergin1965

doğrusu: sen yirmi bir yaşında var mısın? veya sen yirmi bir var mısın ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.