1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onların hiçbiri benim kocama…

"Onların hiçbiri benim kocama benzemiyor."

Çeviri:None of them look like my husband.

May 2, 2014

29 Yorum


edgar4710

none yüzünden tekil olması gerekmiyor mu?


AneurinEE

Evet. Bu cümle İngilizcede yanlıştır çünkü cümlenin öznesi tekildir ("none" < "no one", bu yüzden "looks like"). Fakat ben de İngeltere'de bu yanlış sık sık duyarım.


Twichery

dostum kaç yıl olmuş hala serini koruyorsun verdim lingotunu.


CarelessPerson

İngiliz İngilizcesinde topluluk ismi çoğul kabul edilir. Yanlış yok ortada.


incibursa2020

Everybody neden tekil o zamab


fthkrn

Duolingo sen misin


Fememed

Galiba bir tek ben none of them do not look like my husband yazdım :)


hikilic

Tek değilsin :)


a.suleymanozcan

Bir tümcede iki olumsuz yanyana gelirse tümce olumlu (anlamsal açıdan) hale gelir. Şöyle ki:

  • Ödev yapmamazlık yaparım. (Anlamsal olarak olumsuz. Ödev yapmıyor)
  • Ödev yapmamazlık yapmam. (Anlamsal olarak olumlu. Ödev yapıyor)

Bu durum bütün dillerde geçerli, bu sorudaki örnekte de. Sen olumsuz yapmak için do not koydun ama tümcede olumsuz anlamı olan none varken bir olumsuz birim daha eklersen tümce anlamsal olarak olumlu hale gelir.

Sonuç olarak; none, nobody, never gibi olumsuz anlamları olan sözcüklerle olumsuz anlamda tümce kuracaksak olumlu eylemler kullanırız:p


hikilic

Çok doğru bu tartışmayı bir daha böyle bir hata yapmamak için takibe almıştım oradan kalmış :)


Ahmet284888

Tek degilsin... :)


_kl.mrt

Neden none of them look like "TO" my husband değil to ne zaman kullanılır ya


WhatIsTheHakikat

Cümleye neyi sorusu sorduğunda my husband cevabı alamıyorsan yapıştır to yu. Çünkü yönelme vardır.


CemBinay

"seem like" kalıbının da kabul görmesi gerekir.


receptoklu

no one of them ? neden kabul edilmiyor .


mssoylu

ama tek tek olsa da hepsini kastediyor.


bacio_

none of them yerine "their" kullansak nasıl yapardık cümleyi?


mssoylu

their aitlik için kullanılıyor. "their cars" gibi.


bacio_

tşk cevap için. ben bi nevi şahıs aitliği gibi düşünerek sordum aslında, hiçbiri kime ait?-onlara..(onların hiçbiri). o açıdan kullanılabilirmiş gibi geldi. tabi doğru mu düşündüm bilmiyorum.?


RolandA.

Onların hiçbir bıdı bıdısı benim kocama benzimiyor olsa ok. Mesela, None of their son look like my husband ... Ama diğer türlü them.


bacio_

hmm anladım şimdi teşekkürler


oueker

"none of them similar my husband" dedim kabul etmedi. o halde "benzemiyor" değil "gibi gözükmüyor" deseydi. Verdiği ingilizce cümle "onların hiçbiri benim kocam gibi gözükmez/gözükmüyor" manasına daha yakın...


gler0

None of them does not ...... olması gerekmiyor mu olumsuzluk için


Samet185369

İki şık da tıpa tıp aynı ikisini de seçtim yanlış dedi


Hanife209608

Look like yerine similar kullanılsa olmaz mı?


TanEr767552

To my husband olmalı diye düşünüyorum


HamzaMurat

look like yerine neden seem kabul edilmiyor?


Ayhanserha

Sıralama bana inandırıcı gelmiyor. Yok 2ci oldun falan

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.