Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I love to walk my dog."

Çeviri:Ben köpeğimi yürütmeyi severim.

4 yıl önce

8 Yorum


hayrettin.3

Yürütmek bir passive fiil değil mi? Bu durumda to be walked gibi bir şey kullanılmaz mı?kafa karıştırıcı veya bilmediğimiz bir kalıp.

4 yıl önce

Simsorut
SimsorutPlus

to walk the dog "köpeği gezdirmek, dolaştımak, yürüyüşe çıkarmak" anlamında ve benzer yapıda örnekler bulmak mümkün, sadece köpeğe özgü bir durum değil:

We walked him to the station in the rain.

She walked him to the elevator.

Bridesmaid walks her sister down the aisle

Bu örneklerdeki eylemlerin mastar halini ifade etmek istersek "to walk" yerine "to walk someone or something" diyebiliriz.

Başka eylemler için de aynı durum söz konusu:

He is leading.

He is leading the child by the hand.

He is marching towards the gate.

He marched his soldiers through a blinding snow storm.

3 yıl önce

MminAtakan

"Kopeğimle yurumeyi severim " seklinde ceviri dogru olur mu

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir o "I love to walk with my dog"

3 yıl önce

gkalpfer

Love mi like mı daha uygun. Köpeğini gezdirmeye aşıkmıymış

10 ay önce

alican.dem

I like demesi gerekmiyo mu severim demek icin ? Love daha bi askla yapilan seylerde kullaniliyodu sanki ?

3 yıl önce

Simsorut
SimsorutPlus

bir başka anlamı da to like or enjoy something very much
- Lucy loves chocolate.
- We went to Corfu last year and loved it.
- I've been retired for a year now and I'm loving every minute of it.
- I would love a glass of wine (=would like one very much).

Ayrıca McDonald's'ın sloganı aklıma geldi:
- i'm lovin' it

3 yıl önce

FerhatOrl1

Ben köpeğimi gezdirmeyi severim uygun olmaz mı?

8 ay önce